1 Laatst bewerkt door Mijnemop (13-03-2012 11:13)

Onderwerp: [feedback] 50 jaar

Leuke vraag was dit: wit met zwart en een beetje rood. Eentje gevuld met chocolatchipcookie-crème,  eentje met witte chocolade-crème met abrikozenjam en eentje met beide.
Geprobeerd om te schilderen, volgende keer zou ik de lijnen bovenop de taart laten doorlopen... Of toch maar strookjes plakken, want ik kan niet recht schilderen :+
http://i2.photobucket.com/albums/y42/ienimini/taarten/T079-04.jpg

Tips zijn welkom....

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

2

Re: [feedback] 50 jaar

Hoi!

Op zich is je ontwerp mooi, de kleuren zijn goed uitgezocht. Een paar tips van mij:

De cijfers 50 staan nu naar achteren met het roosje ervoor, je kunt het niet meer goed lezen, misschien roosjes alleen aan de zijkant.

De onderste taart is erg groot in verhouding met de bovenste twee. Probeer de taarten allemaal even hoog te krijgen. Je kunt ze opmeten voordat je gaat vullen en eventueel iets bijsnijden.

Je verf idee is erg leuk, verven op een taart is ook lastig. Je zou de taart even op een verhoging (blik of grote ronde uitsteker) kunnen zetten zodat je de lijnen ook helemaal naar onderen kunt laten doorlopen.

Verder hartstikke leuk gedaan en op naar de volgende creatie!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

3 Laatst bewerkt door Mijnemop (13-03-2012 11:57)

@Lot ook hier bedankt voor de fijne tips!
Ik had het middelste roosje al geplakt, dus kon er helaas niet meer af.... Volgende keer dus eerst droog proberen.
De lagen zijn 20-15-12cm, om rond 20 personen uit te komen. Welke maten zou je adviseren? Zorgen voor gelijke hoogte ga ik onthouden!
Qua verven durfde ik het niet aan om m na het schilderen nog vast te pakken om te gaan stapelen..... Blijft het niet plakken?

Groetjes Miriam

4

Mooi kleur gebruik Miriam!
Ik hou van de combinatie, zwart-wit-rood. :D

Als tip voor het verven:
Als je met een JEM Strip Cutter ( http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2768.html ) tegen je taart aan drukt krijg je rechte lijntjes op je taart.
Als je dit heel de taart rond doet zijn je lijnen overal even dik en dan is het een kwestie van binnen de lijntjes blijven.

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

5

Bedankt voor alle tips!

Groetjes Miriam

6 Laatst bewerkt door Carien (14-03-2012 08:51)

ik vin'm hartstikke leuk en lekkerrrrr :Y  :thumb:

Het mooist is het als de verschillen tussen de taarten steeds gelijk zijn, dus dat was dan 20-15-10 geweest, maar dan had je te weinig taart gehad misschien.
Ik denk dat het grootteverschil mn door de kleur komt en omdat er geen sierrandje onder de middelste zit en wel onder de bovenste; beide veroorzaken een optisch grotere 'kloof'. Daarnaast trekken de witte rozen ( :thumb: overigens) de zwarte taart nog breder.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl