1

Onderwerp: Een bijzondere opdracht maar hoe??

Hoi,

Ik heb vandaag een bijzondere opdracht gekregen. Het is in zoverre bijzonder omdat ik een taart mag maken voor een kindje wat over een paar weken haar laatste chemobehandeling krijgt.

Nu bestaat er de Kanjerkraal. Voor elke behandeling krijgt een kind, welke behandeld word voor kanker, een kraal. Er zijn verschillende vormen en betekenisen van de kraal. De kraal voor einde behandeling is een turqoise bloem met een oranje bloem er boven op.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z6SHQIWK.jpg

Nu was mijn bedoeling als volgt. Een bloem die ik overeind zet waar uit beide zijkanten een draad komt...Alsof het lijkt dat de taart ook echt aan een draad zit. Maar hoe ga ik dat doen zonder dat de taart in elkaar zakt....

mss dat iemand anders nog een andere idee heeft??

Iemand een idee...en iemand die een bloemenbakblik in de omgeving van Assen die ik mag lenen.....

2

Re: Een bijzondere opdracht maar hoe??

Waarom maak je het het jezelf zo moeilijk?? Waarom niet een liggende kraal met het touwtje erdoor?

Een heel bijzondere opdracht inderdaad! Hopelijk gaat alles goedkomen met de kleine taartenkrijger  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Als je de kraal namaakt precies zoals hij op de foto afgebeeld is, kan je de taart idd gewoon laten liggen.

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

4

Sonj@ schreef:

Waarom maak je het het jezelf zo moeilijk?? Waarom niet een liggende kraal met het touwtje erdoor?

Een heel bijzondere opdracht inderdaad! Hopelijk gaat alles goedkomen met de kleine taartenkrijger  :Y

Ik denk juist dat ik het me zelf zo moeilijk maak omdat het een bijzonder verhaal is en een bijzondere gelegenheid.... Ik wil een zo groot mogelijke glimlach op het gezicht van het betreffende kindje toveren zodra zijn haar "einde behandeling kanjerkraaltaart", ziet!!!

5

Wat een prachtige opdracht! Ook ik zou de taart laten liggen eerlijk gezegd. Ze zal het zeker prachtig vinden!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

6

Een heel ander idee: een stukje van de kanjerketting namaken (dus meerdere kralen met verschillende betekenissen) en dan de laatste er extra groot aan het eind aan doen.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

7

CountryIrma schreef:

Een heel ander idee: een stukje van de kanjerketting namaken (dus meerdere kralen met verschillende betekenissen) en dan de laatste er extra groot aan het eind aan doen.

Dus bv kleinere kralen maken van Rice crisps in de vorm van kanjerkralen en dan een draad door de bloem ( hoofdtaart) heen laten komen en dan aan weerszijden de kralen van rice crisps??

Hmmm ook een goed idee....Dacht er aan om de bloem van rice crisps te maken en die dan op de taart te zetten en aan de zijkanten er draad uit laten komen....

Keuzes keuzes keuzes :think:

8

De taart in bloemvorm bakken en turquoise bekleden?
En dan het oranje in het midden erop?

Dan is het een mega mega kanjerkraal.

~ Never waste a good crisis... ~

9

twinstwins schreef:
CountryIrma schreef:

Dus bv kleinere kralen maken van Rice crisps in de vorm van kanjerkralen en dan een draad door de bloem ( hoofdtaart) heen laten komen en dan aan weerszijden de kralen van rice crisps??

Hmmm ook een goed idee....Dacht er aan om de bloem van rice crisps te maken en die dan op de taart te zetten en aan de zijkanten er draad uit laten komen....

Zoiets ja, of anders de verschillende kralen mini boetseren en daar een draad doorheen doen?
Uit m'n hoofd gezegd zijn er rond de 20 verschillende kralen die er allemaal anders uit zien en een andere betekenis hebben, weet niet of het te vinden is op internet anders wil ik wel even kijken op m'n werk voor je? Of de afdeling naast ons werken ze ermee...

De taart in de bloemvorm bakken en dan bekleden zoals de laatste kraal. Daar aan de onderkant als rand de kralen eromheen doen die ze allemaal heeft gehad!

Groetjes P@trici@

11

CountryIrma schreef:
twinstwins schreef:
CountryIrma schreef:

Ik heb een site gezien waar de kralen allemaal op staan!!... But Tnxx!!!. Moeder komt nog met een aantal foto's met taartjes die zij mooi vindt!!! Gaat vast goed komen!!!

Zoiets ja, of anders de verschillende kralen mini boetseren en daar een draad doorheen doen?
Uit m'n hoofd gezegd zijn er rond de 20 verschillende kralen die er allemaal anders uit zien en een andere betekenis hebben, weet niet of het te vinden is op internet anders wil ik wel even kijken op m'n werk voor je? Of de afdeling naast ons werken ze ermee...

12 Laatst bewerkt door CountryIrma (14-03-2012 21:12)

Graag gedaan!
Ben benieuwd wat het geworden is!