1

Onderwerp: Piping gel, stenen en bomen. HELP!

Goedemorgen!!

Ik zit even met het volgende. Vrijdag moet ik een jungle taart gaan maken. Super veel zin in maar ik zit nog met een paar vragen.

Ik wil piping gel gaan gebruiken om een soort van meertje te maken. Kan ik daar de kop van een krokodil uit laten komen of smelt de kop dan?
Ook wil ik graag stenen om het meertje maken maar hoe maak je mooie stenen?
En er moeten palmbomen op komen. En hoe maak ik in vredesnaam palmbomen??  :o

Wie kan mij helpen met goede tips en trics??

Groetjes,
Mariska

2

Re: Piping gel, stenen en bomen. HELP!

Ik zou de piping gel gewoon rond de kop van de krokodil doen, dus als laatste.
Stenen maak je door wat wit, bruin, zwart, grijs, geel wat voor kleur fondant dan ook een beetje door elkaar de mengen en dan gewoon klontjes maken...
Palmbomen: moeten die rechtop staan over tegen de zijkant van de taart? Prikker erin! Wat platte ovaaltjes op elkaar en aan de bovenkant wat bladvormen plakken. Kan het even niet tekenen, maar dat moet toch lukken? Succes!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Ik lees even met je mee, wil a.s. ook iets met pipinggel-diertje (dolfijne kop) en palmboom maken.
De palmboom ga ik denk ik maken van een koekstengel (die met die giraf op de verpakking) en dan op de top groene bladeren. Ik zal dan de koekstengel in de taart steken, met wrsch. daartegen aan een beertje...moet maar zien of dit alles mij gaat lukken.

4

De kop van je krokodil smelt niet hoor...heb laatst een dolfijnentaart gemaakt waar 3 dolfijnen met hun kop uistaken....Geen probleem.

En de stenen zou ik met grijs of bruin marmeren en daar allerlei vormen bolletjes van draaien....

Een palmboom hmmm heb ik ook nog nooit gemaakt.

5

Annemiek schreef:

Ik zou de piping gel gewoon rond de kop van de krokodil doen, dus als laatste.
Stenen maak je door wat wit, bruin, zwart, grijs, geel wat voor kleur fondant dan ook een beetje door elkaar de mengen en dan gewoon klontjes maken...
Palmbomen: moeten die rechtop staan over tegen de zijkant van de taart? Prikker erin! Wat platte ovaaltjes op elkaar en aan de bovenkant wat bladvormen plakken. Kan het even niet tekenen, maar dat moet toch lukken? Succes!

Dat wilde ik ook zeggen :D

En idd fondant smelt  niet door pipinggel. Ik zou wel de ondergrond van je meertje lichterblauw kleuren en de pipinggel 1 tintje donkerder kleuren. Dat geeft een mooi effect

Zonder taart geen feest!

6

ik heb wel eens om een palmboom te maken van die chocoladebiscuitrolletjes gebruikt volgens mij had ik die van de action vandaan en ze waren gevuld met hazelnootvulling geloof ik en daar blaadjes op gemaakt  En anders kleine pionnetjes/cones maken en die ondersteboven op een prikker stapelen heb ik ook een keer gedaan dat was wel mooier veel succes

walking on buttercreamclouds .....

Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga vandaag alles voorbereiden voor de taart vrijdag en zodra deze klaar is dan zal ik hem om het forum plaatsen! Wie nog meer tips heeft graag!