1

Onderwerp: Eindresultaat van PME 1

Aangezien ik vooraf ook hier flink geneusd heb tussen de eindresultaten, zal ik mijn eigen creaties ook plaatsen.

Het geboetseerde bruidspaar. Helaas is er onderweg naar Lies een bloem gesneuveld. Terugreis ging hij helemaal stuk, van de week dus even vervangen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZHJOPMD3.jpg

Dan de eindtaart. Als uitgangspunt ging ik voor een taart zonder voor- en achterkant. De technieken zijn in basis vrij klassiek en dat past eigenlijk niet zo bij me, dus geprobeerd er een eigen draai aan te geven.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7N8YUFXN.jpg

Enjoy!

2

Re: Eindresultaat van PME 1

wat een leuk bruidspaar zeg!!
heel erg mooi gedaan.
en je eindtaart vind ik ook helemaal geweldig.
vraag me af hoe je die bovenste taart er zo goed op hebt gekregen,zonder dat ie er vanaf valt. :think:

groetjes yvon

3

Wat leuk, vooral dat het bruidspaar een keer niet in het wit is  :thumb:  :thumb:

4

Heel bijzonder! Heeel mooi!  :Y
Hoe heb je die middelste rechtopstaand gevuld? Horizontaal of verticaal? ( zou denken dat je vulling naar beneden zakt..) :think:

5

Wauwie mooi gedaan!
Echt een heel leuk idee!!
Balen dat je bruidspaar is gesneuveld :|

A new hobby, a new challenge

6

lindaxcxa schreef:

Wauwie mooi gedaan!
Echt een heel leuk idee!!
Balen dat je bruidspaar is gesneuveld :|

Onee, gelukkig gaat het alleen over het bloemetje achter de bruid. De taart hadden we thuis al bekleed en gedecoreerd. En dat laatste was iets te gehaast, dus bloemetjes nog niet geheel uitgehard, beetje onhandig geplaatst, daar kunnen de blaadjes niet zo goed tegen.... Bruidspaar is nog helemaal heel!

Enjoy!

7

Rosajati: proficiat met je PME-certificaat!

Echt een gave taart, heel origineel, lekker dwars! :)

En je bruidspaartje is :thumb: Gave kleurcombi! :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

8

Leuk bruidspaar en een heel bijzondere stapeltaart.....mooi hoor

9

"yvonne 72" schreef:

heel erg mooi gedaan.
vraag me af hoe je die bovenste taart er zo goed op hebt gekregen,zonder dat ie er vanaf valt. :think:

Gelukkig zijn het allemaal dummies (kan er lekker nog lang naar kijken...) en dat stapelt ook heel eenvoudig. Een flinke dot gesmolten candymelts op de bovenkant van de hexagon en dan de vierkante erop, paar seconden dan stolt de candy alweer en zit het als een huis!

Enjoy!

10

Ach ik blijf het een geweldige taart vinden en voor iemand die niks met boetseren heeft doe je het echt wel heeeel erg goed hoor! :Y  :Y  :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

Echt prachtig!  zit vol verwondering al die pme taarten te bekijken. Ik moet binnenkort zelf me eindopdracht maken , en heb nog helemaal geen idee!  Maar vind het super hoe uitgebreid jullie taarten ik heb zelf het idee dat ik dat nooit in 5 uur tijd voor elkaar krijg, afsmeren , bekleden (2x) en dan ook nog de afwerking ! Maar dat is dus wel haalbaar als ik dit kunstwerk zie...

12

rosajati schreef:
"yvonne 72" schreef:

heel erg mooi gedaan.

Gelukkig zijn het allemaal dummies (kan er lekker nog lang naar kijken...) en dat stapelt ook heel eenvoudig. Een flinke dot gesmolten candymelts op de bovenkant van de hexagon en dan de vierkante erop, paar seconden dan stolt de candy alweer en zit het als een huis!

aha...ik dacht al:hoe blijft zo'n zware taart er bovenop staan. :lol:

groetjes yvon

13

Geweldige uitwerking!Weer eens wat anders :Y  Top gedaan :)

Be in love with what you have

wat heb je bovenop de lussenstrik liggen? KAan het net niet goed  zien, maar ben wel nieuwsgierig

15

En ook deze had ik graag in het echt bewonderd!
Helemaal super en origineel zo!

16

ZoetVerlangen schreef:

wat heb je bovenop de lussenstrik liggen? KAan het net niet goed  zien, maar ben wel nieuwsgierig

De kern van de strik is opgebouwd uit een piepschuim halve bol (iets groter dan de kleinste blanda) met daarop eerst een laag fondant, daarop allemaal van die "frummelroosjes". Hoop dat je het op deze foto beter kan zien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UFCHXD6M.jpg

Enjoy!

17

@Zoetverlangen, deze (en die andere die van de week gepost zijn) is niet in 5 uur gemaakt hoor..... De basis is een dummie, dus je kan er uren (en dagen of weken in ons geval) aan werken. Tenzij je je eindstuk moet maken op een cursusmoment.... En zelfs als je wel werkt met echte taarten, kan het afwerken langer duren (koelkastvrije vulling). Succes met je eigen eindstuk!

@Annette, hahahahahaha....

@Sweetheart88, tuurlijk had je er liever bij geweest! Maar denk maar eerst lekker even aan je eigen lijf en dat minilijfje in jouw lijf!!!!! En we kijken straks allemaal ook uit naar jouw eindproject (zowel de taart als dat minilijfje  ;) )

Enjoy!

18 Laatst bewerkt door sweetheart88 (14-03-2012 11:40)

hahaha ja dat eindproject in mijn buik is in volle ontwikkeling  :lol:
Eind project PME had ik nog niet helemaal af, dat was de planning van de zondag dat ik ziek werd, kan ook niet meer worden zoals ik wil (omdat de fondant nu te erg gedroogd is ) maar ik ga hem wel binnenkort afmaken met bepaalde technieken (vind het ook zonde om die bekleedde dummies weer het fondant eraf te halen) en dan straks een nieuwe als eindopdracht  :Y