Onderwerp: Recept bananenroom

Wie heeft voor mij een goed recept voor bananenroom vulling?

Ik heb een opdracht voor bananenroom in combinatie met ganache en op deze site staat een recept met gelatine en als ik google, kom ik ook iets tegen met bbr met saroma banaan.

Wie heeft ervaring met deze vulling en heeft een goed en lekker recept?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Carolien

Van taarten maken word je blij!

Re: Recept bananenroom

bananenroom doe ik met saroma en slagroom. 500 ml slagroom op een pakje saroma. Is echt super lekker!

lieke-webbie schreef:

bananenroom doe ik met saroma en slagroom. 500 ml slagroom op een pakje saroma. Is echt super lekker!

Ja, dat klinkt inderdaad wel heel lekker! Gewoon slagroom stijf kloppen en dan het Saroma poeder erdoor? Doe je dan ook nog vanillesuiker, gewone suiker en klopvast door de slagroom?

Ben ik ook wel benieuwd na. Er staat ook een recept bij vullingen op de site maar ik hou wel van makkelijk en luchtig  :D

nee eigenlijk zoals je normaal saroma maakt, maar dan met slagroom. Dus gewoon pakje saroma in de kom, 500 ml slagroom toevoegen en opkloppen tot ie stijf is. Het wordt zelf zo stijf dat je er ook mooie toeven van kunt spuiten op cupcakes. dus er hoeft geen versteviger meer bij!

En zo heb je heerlijke variaties omdat saroma heel veel smaken heeft!
en hij is zoet genoeg dus hoeft er ook geen suiker meer bij te doen.
Simpel, snel en super lekker!!!

Ik maak altijd 500 ml slagroom (stijf kloppen) 4 bananen pureren, 3 blaadjes gelantine oplossen in citroensap en nog suiker erbij (eigenlijk hetzelfde als bij de vullingen staat) Ik vind hem heerlijk en maak hem ook wel eens als toetje voor onze zelf...heerlijk....

7

ik ga deze ook eens proberen...

lieke-webbie schreef:

nee eigenlijk zoals je normaal saroma maakt, maar dan met slagroom. Dus gewoon pakje saroma in de kom, 500 ml slagroom toevoegen en opkloppen tot ie stijf is. Het wordt zelf zo stijf dat je er ook mooie toeven van kunt spuiten op cupcakes. dus er hoeft geen versteviger meer bij!

En zo heb je heerlijke variaties omdat saroma heel veel smaken heeft!
en hij is zoet genoeg dus hoeft er ook geen suiker meer bij te doen.
Simpel, snel en super lekker!!!

Echt helemaal top, ik ga het vanmiddag proberen!! Enorm bedankt!

Groetjes, Carolien

Blij dat ik kan helpen.
Laat je even weten hoe je het vindt!

10

:think: en ik vraag me dan altijd af waarom kunstmatig als natuurlijk ook heel simpel is? :s  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11 Laatst bewerkt door mieperdepiep (14-03-2012 16:03)

Carien schreef:

:think: en ik vraag me dan altijd af waarom kunstmatig als natuurlijk ook heel simpel is? :s  :o

shake hands!
Als je het simpel wilt houden kan je net zo goed een rijpe banaan smashen en door de opgeklopte slagroom roeren. Eventueel nog een blaadje gelatine erdoor en klaar. Toch lekkerder dan saroma?  Of ligt het aan mij dat ik dat niet zo lekker vind?  :o