1

Onderwerp: mix nog gebruiken?

Ik wil  vrijdag cupcake ijsjes trakteren. Deze wil ik donderdag maken maar nu zag ik dat mijn mix maar tot gisteren houdbaar was. Denken jullie dat ik het kan bewaren tot donderdag? Of kan ik het maar beter weggooien? Nu heb ik gelezen dat cupcake ijsjes invriezen geen succes is omdat die bakjes dan taai worden. Dus de cupcake ijsjes vandaag maken is ook geen oplossing. Iemand nog een goed idee?

2

Re: mix nog gebruiken?

Op een houdbaarheid van (minstens) een jaar zullen een paar dagen niet  uitmaken.
Ik zou gewoon donderdag alles maken. En eventuele extra mix opmaken aan gewone cupcakes die wel de vriezer in kunnen.

~ Never waste a good crisis... ~

3

ja! Toevallig van de week een bericht van geweest dat ze dit van verpakkingen af willen halen! 'Ten minste houdbaar tot' wil niks zeggen over het feit dat het daarna niet meer goed is. Nu wordt jaarlijks ik weet niet hoeveel duizenden kilo's perfect voedsel weggegooid omdat mensen klakkeloos de datum overnemen. In plaats hiervan willen ze alleen een productiedatum op de verpakkingen zetten, zolang het geen bederfelijk goed is natuurlijk.

Zeker voor droge mixen etc, maken die paar dagen zeker niet uit.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Yep, gewoon gebruiken, niks aan de hand.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

de tht datum bekend best houdbaar tot  dan kunnen de fabriekanten garanderen dat het nog goed is, vooral qua smaak

tht kan niet bederven maar hoe langer geleden de datum is hoe langer de smaak minder wordt..

een winkel of bedrijf mag het niet meer gebruiken/verkopen maar als concument weer wel

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby