1

Onderwerp: Taart VEILIG voor zwangere vrouw

Hoera, mijn zus is zwanger!
Nu had ik eerder al het plan om voor haar verjaardag een regenboogtaart te maken, dus met laagjes in alle kleuren van de regenboog.

Voor de vulling had ik gedacht witte chocolademousse te maken. Zwangere vrouwen mogen natuurlijk geen rauwe eieren eten, dus lukt dat ook met eigeel- en eiwitpoeder?

Om de laagjes te kleuren heb ik bovendien kleurstoffen nodig, en in behoorlijke hoeveelheden om de cake erg felle kleuren te geven. Is dit veilig voor een zwangere vrouw?

2

Re: Taart VEILIG voor zwangere vrouw

om de cake te kleuren heb je helemaal niet zo heel veel kleurstof nodig hoor... het beslag kleurt heel gemakkelijk! Volgens mij zijn kleurstoffen niet gevaarlijk voor zwangere vrouwen...

Proost!

3

Hoe ga je de chocomousse maken?
Snap nl de rauwe eieren niet.

Liefs, Zanoni

4

Bij dit recept komen er helemaal geen eieren aan te pas   :think:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … akkelijke/

5

Proficiat met de zwangerschap van je zus  :)

Eventueel kan je speciaal gepasteuriseerde eieren te nemen (die kan je meestal wel in de groothandel verkrijgen).
Zelf heb ik nog geen chocomousse gemaakt met eiwit- en eigeelpoeder. Maar je kan ook chocomousse maken zonder ei, er zijn genoeg receptjes te vinden op internet.

Er bestaan ook natuurlijke kleurstoffen, ook verkrijgbaar in de groothandel, of zelfs bij sommige taartenwinkels (bv bij de taartenfee in België (ook met webwinkel)).

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Zanoni schreef:

Hoe ga je de chocomousse maken?
Snap nl de rauwe eieren niet.

de echte chocomousse wordt gemaakt met rauwe eieren. Suiker met eigeel mengen, gesmolten chocolade+boter (eventueel wat room) eronder doen. Eiwitten opkloppen en dan onder het chocolademengsel spatelen - dit laten opstijven in de koelkast.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

7

Gewoon gepasteuriseerd eiwit idd..

8

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!

Ondertussen heb ik een recept van Nigella Lawson gevonden om chocomousse te maken met marshmallows, dat dan maar eens proberen.

Voor de kleurstoffen ga ik dan best op zoek naar de natuurlijke variant, bedankt voor de tips!