1 Laatst bewerkt door Marileen (28-10-2011 07:02)

Onderwerp: Amerikaanse pindakaastaart van Rudolph

Vanmorgen gekeken naar Rudolph  :)  en die was me toch wat lekkers aan het maken  :).
Hier de link......
http://rudolphsbakery.24kitchen.nl/rece … akaastaart
Kreeg gelijk de opdracht van Anthony om hem te maken  :lol:

Groetjes!

2

Re: Amerikaanse pindakaastaart van Rudolph

Hier ook allemaal pindakaas fans, dus heb hem meteen opgeslagen.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Mijn vriend had het programma ook gezien en kreeg meteen de opdracht hem te maken.. maar moest eerst even tijd hebben..

en dat was vandaag!

Ik heb zelf klein beetje geproefd maar vind hem erg lekker :)

4

Heel leuk recept!
Zit nu en op deze site en op zijn site filmpjes te kijken :D

5

Ziet er lekker uit!
Alleen zou ik dan liever de cake gewoon in een bakvorm bakken (heb geen bakringen maar wel pannen), alleen hoe lang zou hij dan in de oven moeten en hoe heet? Iemand die dat weet?

Groetjes Eline

6

ik denk dat de oven gewoon op 180 c moet blijven maar dat je de bereidingstijd aan moet passen?
misschien werkt het ook dat als je een sateprikker in het midden steekt er weer schoon uithaalt, dat ie dan gaar is?
(ik denk wel dat jedit idee kent dus ik verontschuldig me gelijk weer :o )
ik hoop voor je dat dit werkt!

liefs

7

Ik wil de taart ook maken ,maar ik heb geen uitsteekringen in deze maat ,lijkt op 20 cm  :think:
En schat in een cakevorm van ook zo,n 20/22 cm in de lengte van Action..

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

8

Hij zegt in het filmpje dat hetzelfde beslag in een gewone vorm zo'n 3 keer langer moet bakken. Dus 30-36 minuten.
Ik ga m binnenkort ook maken, en heb ook geen bakring. Ik denk dat ik mijn gewone springvorm daar maar voor ga mishandelen, dat moet ook wel lukken met een klein beetje extra druk denk ik:-)

Mijn (amateur...) taartjes zie je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=CRSDYL34

9

Kan ik jullie helpen? Ik heb hem op de bakplaat gemaakt, zoals in het recept, en toen de cake in 4 rechthoeken gesneden. Deze opgestapeld met de creme ertussen, beetje bijsnijden en afsmeren. Zo heb je geen bakringen nodig.
En hij is toch heerlijk!!!

Tieneke

10

Ik wil hem graag voor mijn verjaardag zondag maken. Hij lijkt mij erg lekker en mijn dochtertje weet daar ook wel weg mee.
Het probleem is alleen dat mijn man gruwelt van pindakaas maar er dan weer wel zelfgemaakte satesaus van lust.
Dus hier mijn vraagje:
Komt de smaak van de pindakaas heel erg terug of valt dit mee?

Eve

11

Evie schreef:

Ik wil hem graag voor mijn verjaardag zondag maken. Hij lijkt mij erg lekker en mijn dochtertje weet daar ook wel weg mee.
Het probleem is alleen dat mijn man gruwelt van pindakaas maar er dan weer wel zelfgemaakte satesaus van lust.
Dus hier mijn vraagje:
Komt de smaak van de pindakaas heel erg terug of valt dit mee?

Eve

Hoi Eve,

Hij smaakt behoorlijk naar pindakaas, maar echt ontzettend lekker, vooral door de karamel erop. . Bak anders een paar cupcakes voor je man voor de zekerheid.

Tieneke

12

verdraaid zeg das balen....wel lekker voor de dames natuurlijk  :Y

Ik zat al te denken om het recept iets aan te passen. Gewoon iets van  pindakaas minder en dat dan meer doen van de chocola. Zou dat helpen denk je? Ik ben bang dat dan de dikte enzo teveel verandert

13

Kun je niet chocoladepasta gebruiken dan? Dan heeft ongeveer dezelfde structuur als pindakaas en botercreme waar je het mee mengt en dan heb je wellicht minder risico dat het dun wordt. Of enkel chocopasta en geen pindakaas? Die van Orinoko is lekker dik, maar van de gewone huismerken ook vaak.

Ik hoor wel of het gelukt is.

Tieneke

14

Hoi Tieneke

Ik heb de pindakaas er helemaal uitgelaten en de boter en suiker en chocola verhoogd. Was wel lekker maar machtig......  heel bar.
Echt een klein stukje van paar cm kon ik niet op en mijn man met moeite en die kan er echt wat van.
Het was geen succes en ik gooi hem zo weg.

Jammer maar helaas volgende keer maar iets anders proberen.
Bedankt voor het meedenken.
Evie