Re: Een prinses, prins en koninklijke teckel
Wat een fantastisch leuke taart weer.
De teckel met kroon is gewoonweg leuk genoeg voor een eigen taart...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Een prinses, prins en koninklijke teckel
Wat een fantastisch leuke taart weer.
De teckel met kroon is gewoonweg leuk genoeg voor een eigen taart...
koekebakkevlaaie schreef:Supertaart ! Weet je ik kwam jouw Prinsesje eerst tegen op een Pinterest Prikbord. Ik begin jouw werk al te herkennen. Met één blik en ik dacht " dat is vast een boetseersel van Femke" en ik heb gelijk.
Je hebt een eigen stijl.![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een leuk complimetn!! Dank je wel, hier wordt ik helemaal blij van.
Ik pin ook, of tenminste dat probeer ik, ik begrijp het volgens mij nog niet helemaal, dus als je me wilt toevoegen..graag
Ik volg je nu ook
En ik heb gelijk een paar taarten van je gepint 
Madame Gâteau schreef:De 9 is van marsepein met tylose er door,
marsepein?? met tylose??
Ja, werkt heel goed, ik doe ook altijd een beetje tylose door de benen van m'n poppetjes die ook van marsepein zijn 
zoooo prachtig! perfect!
je bent echt een super talent!
Nu ben ik eigenlijk een beetje jealous op Charlize!
Maar hoe maak je de oogjes zo perfect? steek je ze uit met een spuitmondje? 
Wat is deze gaaaaaafffff!!!!!!
Owh jeetje, er zijn al zo veel reactie's geschreven, dat alles wat ik zeg nooit meer origineel kan zijn.
Hahaha, maar meid jij bent zo briljant in boetseren!
Vind het echt weer een plaatje hoor. 
helemaal goed!!! prachtige taart en juist heel leuk die verlegen prins!!!

Ben verliefd op de teckel... En heb 'm ook even opgeslagen ter inspiratie als je het goed vind!
Sowieso is het geheel echt weer een plaatje!
Geweldig mooie taart! 
Wat 'n plaatje
En knap hoor zo met marsepein boetseren, ik krijg het niet voor elkaar en ben dus over gestapt op fondant.
Zo! Wat een werk! Super super strak!
Ik wilde dat ik dit kon maken als ik weinig inspiratie had!
Ik vind hem geweldig en ook de tekkel, super schattig!
Wat een leuke stapel weer: de kleuren, de boetseersels en vooral die teckel:

saltandpepper schreef:Zooo leuk weer de prins en prinses!
De teckel wat een schatje!Die 9 is die wit en daarna gedust en waarmee ik vind hem zo mooi strak en mooi glanzen.
Ik moet voor een dinsdag een 18 maken in parelmoer. Ik neem aan dat het fondant met tylose is toch? Doe je er dan stokjes in om hem zo mooi te laten staan?Dank je wel voor je reactie.
De 9 is van marsepein met tylose er door, ik hem hem met m'n smoother gerold dat is hij mooi strak, gelijk van onder een satéprikker erin. Hangt een beetje van die cijfers af. Je moet echt even kijken waar je hem het er het beste in kan prikken.
Vorig jaar heb ik ook een taart gemaakt voor dit meisje en toen werd de dus 8 ...logish hè![]()
Ik heb toen gesmokkeld en de 8 niet overal even dik gemaakt, vooral van onderen, dat is het makkelijk om de prikker erin te doen. Op de foto kan je goed zien dat hij van onderen dikker is.
Vervolgens heb ik de 8 geschilderd met pearl white van sugarflair
Marsepein met tylose? Ik dacht dat dat niet kon hoelang laat je dat dan drogen? Heel mooi hoor ik ga vandaag een 18 maken van fondant met tylose en met de smoother proberen goed idee!
Madame Gâteau schreef:saltandpepper schreef:Zooo leuk weer de prins en prinses!
De teckel wat een schatje!Die 9 is die wit en daarna gedust en waarmee ik vind hem zo mooi strak en mooi glanzen.
Ik moet voor een dinsdag een 18 maken in parelmoer. Ik neem aan dat het fondant met tylose is toch? Doe je er dan stokjes in om hem zo mooi te laten staan?Dank je wel voor je reactie.
De 9 is van marsepein met tylose er door, ik hem hem met m'n smoother gerold dat is hij mooi strak, gelijk van onder een satéprikker erin. Hangt een beetje van die cijfers af. Je moet echt even kijken waar je hem het er het beste in kan prikken.
Vorig jaar heb ik ook een taart gemaakt voor dit meisje en toen werd de dus 8 ...logish hè![]()
Ik heb toen gesmokkeld en de 8 niet overal even dik gemaakt, vooral van onderen, dat is het makkelijk om de prikker erin te doen. Op de foto kan je goed zien dat hij van onderen dikker is.
Vervolgens heb ik de 8 geschilderd met pearl white van sugarflair
Marsepein met tylose? Ik dacht dat dat niet kon hoelang laat je dat dan drogen? Heel mooi hoor ik ga vandaag een 18 maken van fondant met tylose en met de smoother proberen goed idee!
Dat laat ik zeker een dag liggen, ik werk enkel met marsepein en ik heb ook geen fondant in huis, misschien dat dat veel sneller gaat.
Denk dat dat ook prima zal lukken met de smoother 
Wel gelijk de prikker erin stekken hoor.
Super leuke stapel!!!!!! 
Ik lees nu net dat je alleen maar met marsepein werkt, maar zijn ook de witte taarten/boetseersels van wit gekleurde marsepein?
prachtige taart zeg helemaal toppie 
zoooo prachtig! perfect!
![]()
![]()
![]()
je bent echt een super talent!
Nu ben ik eigenlijk een beetje jealous op Charlize!![]()
![]()
Maar hoe maak je de oogjes zo perfect? steek je ze uit met een spuitmondje?
Dank je wel voor het compliment
Het hangt een beetje van de oogjes af
Voor de het wit van de oogjes van de prinses heb ik de kleinste ronde uitsteker uit dit doosje gebruikt. Dat is ongeveer de maat van een rietje..
http://www.deleukstetaartenshop.nl/-p-242.html
Voor het blauw, het zwart en het witte puntje rol ik een heel klein balletje wat is doormidden snij. Hier rol ik dan weer een balletje van en vevolgens druk ik het plat met m'n vinger.
Het is wel even priegelen, vooral het witte puntje wat dat is echt een kruimeltje marsepein 
wat voor marsepein gebruik je dan? dat het zo hard wordt met tylose... lees hier altijd dat tylose door marsepein geen effect heeft...

Wat een super taart weer Femke~! En je teckel.... te schattig! Herken ik daar Jan Jans en de kinderen in??? Napoleon?
Wat een super taart weer Femke~! En je teckel.... te schattig! Herken ik daar Jan Jans en de kinderen in??? Napoleon?
Jaaaaaaa eindelijk herkend!!!! Nou dan lijkt ie toch een beetje, dank je wel hoor Femke, ik begon al aan mezelf te twijfelen
Ik heb de teckel nagemaakt van de Jan Jans en kinderen taart van Riekele 
wat voor marsepein gebruik je dan? dat het zo hard wordt met tylose... lees hier altijd dat tylose door marsepein geen effect heeft...
![]()
Ik gebruik marsepein van Zeelandia wat ik gewoon uit Nederland haal, werkt echt prima hoor, wordt hartstikke hard
En ik doe er normale hoeveelheden doorheen.
Het gaat enkel minder snel dan fondant 
goh...
ga ik het toch ook eens proberen
is het dan ook niet meer lekker of blijft het (een beetje) eetbaar?
goh...
![]()
ga ik het toch ook eens proberen
![]()
is het dan ook niet meer lekker of blijft het (een beetje) eetbaar?
Ik zeg er vaak bij dat ze de benen (daar doe ik enkel een beetje tylose door) kunnen eten maar niet echt lekker is. Ik krijg dan altijd het antwoord dat ze de poppetjes niet opeten maar bewaren.
Het is nog eetbaar, maar lekker...nee ik vind van niet 
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Een prinses, prins en koninklijke teckel