1

Onderwerp: Fondant hoe?

Hallo!

Laat ik eerst even zeggen dat ik maar een simpele beginner ben. hihi. Maar ik vind het leuk om creatief te zijn op cupcakes.

Vanmiddag bij de makro had ik 3 pakjes met marsepein gehaald. 1 bleek fondant te zijn.

Ik ken dit wel qua naam. Maar ik heb me afgevraagd wat de bedoeling is met fondant? Kan ik dit hetzelfde gebruiken als marsepein? Moet er nog iets aan toegevoegd worden (water o.i.d)

Ik werd niet wijs uit google. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! c:

Groetjes.

2

Re: Fondant hoe?

Fondant kun je net zo gebruiken als marsepein.
Fondant is alleen een stuk minder zoet dan marsepein.
Niks extra's aan toevoegen.
Gewoon lekker uitrollen en je taart bekleden met fondant.
Of lekker je fondantje door de marsepein heen kneden, dan word het marsefont en word het minder zoet qua smaak.
Ik zeg, gewoon lekker van alles proberen en lekker freubelen!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

3

:think: ik vind fondant veel zoeter dan marsepein....... duidelijk een kwestie van smaak :Y

fondant droogt sneller uit, dus echt goed luchtdicht bewaren :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Hartstikke bedankt voor het snelle antwoord! Luchtdicht zit het altijd. Anders drogen die cakejes zo uit.

5

Is meer je geopende pakje luchtdicht bewaren ;-)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6 Laatst bewerkt door jo-oosie (09-03-2012 23:11)

cakejes mag je beslist niet  luchtdicht bewaren, zeker niet met fondant er op verwerkt....
Papiertjes kunnen loslaten en fondant gaat 'zweten'/plakken.
Aangebroken verpakking in zakje, dit goed dichtdraaien en daarna in een zipzakje, kun je erg lang je fondant bewaren, geen probleem.

je bewaard je cc's het best in een kartonnen doos als ze met fondant bekleed zijn...
Ik haal ze o.a. gewoon bij de bakker, is hier geen probleem.
Als ze voor eigen gebruik zijn, leg je onderin een stukje folie of plastic zakje, leuke servet erover en je kunt de doos meerdere keren gebruiken...  :Y    (budgettip)

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

7

Fondant heb ik nog nooit gebruikt maar dankje voor de tip! Ik zal eens kijken. Kartonnendoos heb ik hier wel. Heeft taart/appelflap iets dergelijks ingezeten. Groot genoeg even schoonmaken en past erin.