1

Onderwerp: Bruidstaart

Mijn zus gaat in April trouwen

Nu komen er 80 tot 100 mensen overdag en nu is mij gevraagt om de taart te maken dit word mijn eerste bruidstaart..
Heb wel al eerder wat stapeltaartjes gemaakt maar meestal 2 en heel soms 3 lagen..

Ik denk dat ik de vormen 35-30-25-20-15 wil gebruiken ligt wel een beetje aan het uiteindelijke aantal mensen

De vulling word aardbeienjam en botercreme

Nu had ik dus een paar vraagjes..

Hoever van te voren kan ik beginnen met bakken
Hoever van te voren kan ik beginnen met het vullen en bekleden
En hoever van te voren kan ik de taarten gaan stapelen?

Welke producten zijn het beste om mee te stapelen? Welke deuvels kan ik het beste gebruiken?
En bij de stapeltaarten die ik tot nu toe gemaakt heb gebruikte ik gewoon taartkartons 2 op elkaar zeg maar

alvast bedankt  :)

2

Re: Bruidstaart

Formaten zijn goed. Ik ga hiermee uit van 100 personen.

Je kan de kapsels al eerder bakken en invriezen.

Vullen kan 1.5 dag vantevoren.

Bekleden en stapelen 1 dag vantevoren.

Stapelen met Wilton hidden pillars en plates.

Succes!

Jacqueline

3

Re: Bruidstaart

Je kunt de biscuits makkelijk 1 of 2 weken van te voren bakken en invriezen.
Als de bruiloft bv op vrijdag is zou je woensdag avond kunnen vullen en afsmeren, dan is het lekker stevig om donderdag te bekleden en te stapelen.
Bij 5 lagen zou je 3 + 2 kunnen maken en later op locatie afstapelen.
Donderdagavond afdecoreren, dan heb je vrijdag geen stress meer voor de taart (behalve het afstapelen op locatie dan).
In de onderste 2 lagen kan je plastic Wilton dowels gebruiken, verder gewoon maisprikkers. Dat is bij elkaar stevig genoeg.
Onder de onderste taart een drum van 10mm, onder de 2e en 3e taart een board van 4 mm en verder goud/zilver kartonnetjes.
Op deze manier staat de taart als een huis.

Kijk maar naar deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126752377

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties