1

Onderwerp: Help: taart voor apen?

Hoi allemaal!

Ik kijk meestal alleen mee op deze site, maar nu heb ik toch even een vraag...

Ik heb een bijzondere opdracht gekregen, namelijk geen taart voor mensen, maar taart voor apen (letterlijk)! Ik ben dus behoorlijk beperkt met de ingrediënten, geen biscuit of cake o.i.d.. Ingrediënten die wel gebruikt mogen worden zijn bijvoorbeeld rijst, granen, vruchten, peulvruchten, bonen en dergelijke.

Het grootste probleem waar ik nu tegenaan loop is de vorm. Wat kan ik gebruiken om de vorm vast te houden? Alleen een hoopje granen blijft natuurlijk niet in de vorm van een taart en dat is nou juist wel de bedoeling!

Kan iemand me helpen?

2

Re: Help: taart voor apen?

mogen ze ook honing oid?

je ziet wel eens van die dierenkoeken waar alles met honing aan elkaar vast blijft zitten.....

op tv zag je ook wel eens bij een dierentuin dat ze 'taarten' maakten, misschien dat de opdrachtgever dat soort dingen al wel weet,maar het zelf niet aandurft?

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Rijst poffen en van granen grof malen daarvan soort van bloem maken met water er bij..
Misschien dat het dan plakt....

Echt hoe kom je aan deze aanvraag??! :think:

4

Ik werk tussen de apen en mijn collega's weten dat ik taarten maak als hobby, vandaar  :) .

Honing is wel een goed idee, ik zal eens vragen of ze dat mogen hebben. En rijst poffen... Geen idee hoe dat moet  :o .

5

Volgens mij is rijst poffen gewoon een kwestie van rijst in een hete pan, beetje zelfde idee als mais.
Misschien kun je daar ook wat mee, ongezouten popcorn?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Trouwens, in een dierentuin in canada heb ik eens gezien dat ze eten van de ijsberen met pindakaas op de muren plakte, zodat ze dat zelf moesten zoeken en van de muur afhalen.
Misschien kun je de boel met pindakaas aan elkaar plakken?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

en voor wanneer is die taart? het is bijna 1 april :+  ;)

I never met a calorie I didn't like....

Mogen ze kokosolie?

9 Laatst bewerkt door JPS (09-03-2012 00:47)

Bij mijn laatste vakantie in Duitsland mochten de bezoekers popcorn aan de apen voeren.
Als je ook suiker of honing zou mogen gebruiken zijn er dan wel mogelijkheden.
Misschien gelei toegestaan? dan kun je met fruit en gelei aan de gang.
Er is nl ook gelei op plantaardige basis.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

10

Bedankt voor al jullie ideeën! Ik ga met de opdrachtgever in conclaaf over de mogelijkheden, bedankt!

11 Laatst bewerkt door djehr (09-03-2012 16:03)

Mogen ze wel eieren? Want anders zou je een soort quiche kunnen maken.
En rijstebloem te vervanging van meel....

12

Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden, wel een leuke opdracht! Succes!!

Wat zijn calorieen toch heerlijk!!
https://www.facebook.com/LekkersvanEsther

Eventueel kun je er ook voor kiezen om een bevroren taart te maken. Heb je ook geen bindmiddel nodig. En met  gemalen noten (denk bijv amandelmeel) kun je ook bakken. Wrs gaat het bij cake vooral om de suikers. Er zijn trouwens ook veel recepten voor bijv honden en paardentaarten te vinden op internet. Misschien kan je daar ook nog wat mee.

Wel hele leuke opdracht trouwens!

Groetjes Petra