1

Onderwerp: hoe op kleur houden van dummie

ik wil graag voor de koninginnedag een stapeltaart maken, maar deze gaat in de etalage van de bakker en moet dus een tijdje op kleur blijven. de dummies die ik zelf maak verkleuren na een tijdje heel erg. iemand een tip hoe je de kleur kan behouden?

groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

2

Re: hoe op kleur houden van dummie

In t donker zetten

tja, het donker.. in ieder geval niet in de felle zon, en geen americolor gebruiken, die verkleurt (bij mij) eerder dan wilton.

I never met a calorie I didn't like....

ik weet dat mijn dochter tekend met krijt en deze inspuit met haarlak zodat de kleur mooi blijft

misschien werkt dit ook met een dummy
probeer eens een stukje en leg die in zon

gr

5

taartenprinsesje schreef:

tja, het donker.. in ieder geval niet in de felle zon, en geen americolor gebruiken, die verkleurt (bij mij) eerder dan wilton.

Vooral dat... Americolor is leuk voor een eetbare taart, maar daarna verkleurt het waar je bij staat...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

6

eileen_posthuma schreef:

ik weet dat mijn dochter tekend met krijt en deze inspuit met haarlak zodat de kleur mooi blijft

misschien werkt dit ook met een dummy
probeer eens een stukje en leg die in zon

gr

Volgens mij is dat met name om een te fixeren, niet om de kleur te behouden. Zo doe ik dat tenminste wel met houtskool, maar wie weet helpt het, of anders een blanke lak met uv bescherming...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

7

Kleuren van Sugar Flair gebruiken  :Y Die zijn echt goed kleurvast en gebruikte ik altijd voor de etalage.
Zelf de rode kerstbal van 2010 !! is nog steeds gewoon rood.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ja die van Americolor verkleurd echt supersnel!