1

Onderwerp: snel een vraag over beslag

Hoi,

Als jullie dat in de vorm doen drukken jullie dat nog aan met een spatel zodat het over de hele bakvorm verdeelt is of gieten jullie het er zo in en dan gelijk de oven in?? voor mijn gevoel druk ik de lucht er uit waardoor het niet hoog wordt?? (ik heb de funmix) alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes

2

Re: snel een vraag over beslag

Ik kieper  :)  het gewoon de vorm in maar zorg wel dat ik tijdens het kieperen  :D  wel een beetje gelijkmatig verdeel....

3

mijn redder in nood :D zal ik dat wel fout doen waardoor het niet mooi omhoog komt en bultjes krijgt!! kan ik nu het beslag gaan af maken!! bedankt bedankt :thumb:

Ik doe inderdaad ook kiepen dan met een spatel alle restjes erin en dan heel zachtjes schudden (of heen en weer schuiven).. En dan hup in de oven ;)

5

ladylisa1991 schreef:

Ik doe inderdaad ook kiepen dan met een spatel alle restjes erin en dan heel zachtjes schudden (of heen en weer schuiven).. En dan hup in de oven ;)

Wilde er al aan begin maar dacht toch even vragen of het wel zo moet niet dus! thanx!  :thumb: laat wel weten hoe het is gegaan moet namelijk een naturel en chocobiscuit maken duimen duimen

6

heb 3 biscuit gebakken (net klaar :s ) maar ze worden niet hoger dan 5 cm ik geef het op heb alles geprobeerd wat op het form staat! moet maar genoegen nemen met de 5 cm! :(

dat probleem had ik ook! ik zal de tips even opschrijven die ik allemaal gekregen heb, misschien zit er iets tussen waar je iets mee kan.

- net iets meer mix maken dan voor de vorm nodig is.
- eieren eerst in heet kraanwater leggen voor je gaat beginnen met afwegen
- 1 extra ei toevoegn
- de temperatuur van je oven langzaam op laten lopen (anders worden de zijkanten te snel gaar en komt ie alleen nog in het midden omhoog)

ik hoop dat je er iets mee kunt. Mijn kapsels zijn nu gemiddeld 2 a 3 cm hoger dan voorheen.

succes ermee.

8

Welke hoeveelheden heb je gebruikt?

9

voor gewoon biscuit 25 cm.

330gr mix
250 eieren soms meer maar nooit minder
33 water

en voor de choco wat je adviseerde 1/3 choco dus

110gr choco
1 ei extra

10

lieke-webbie schreef:

dat probleem had ik ook! ik zal de tips even opschrijven die ik allemaal gekregen heb, misschien zit er iets tussen waar je iets mee kan.

- net iets meer mix maken dan voor de vorm nodig is.
- eieren eerst in heet kraanwater leggen voor je gaat beginnen met afwegen
- 1 extra ei toevoegn
- de temperatuur van je oven langzaam op laten lopen (anders worden de zijkanten te snel gaar en komt ie alleen nog in het midden omhoog)

ik hoop dat je er iets mee kunt. Mijn kapsels zijn nu gemiddeld 2 a 3 cm hoger dan voorheen.

succes ermee.

Dank je wel! EN DAT WIL IK OOK :( maar heb dit echt allemaal geprobeerd! Daarom snap ik het niet! heb wel een grote oven zou het daar aan kunnen liggen??

11

ik gebruik een handmixer van 175watt moet ik dan langer dan 10 min mixen??? want in de kom komt het helemaal omhoog dan wordt het in mijn ogen luchtig!

DANK JULLIE WEL VOOR HET MEEDENKEN!! :)

12

Jammer dat het dan nog niet lukt.
Heb je wel eens de temperatuur van je oven gecontroleerd? Misschien is ie veel warmer dan de temperatuur waar je hem op zet.

Misschien dan toch iets meer mix gebruiken. eventueel je bakblik wat verhogen met bakpapier.
De chocobiscuit komt veel minder hoog dus maak ik daar altijd wat meer voor. dat extra ei helpt wel heel goed, maar net niet genoeg.

wat de handmixer betreft kan ik je niet helpen, ik heb zelf een keukenmachine. Het volume is bijna 2x zoveel als ik klaar ben met kloppen. dus veel lucht!