1

Onderwerp: taart met een scheiding erin

hai allemaal,

Ik kan het niet meer vinden,, ik heb oooit wel eens een topic gelezen over zo een fondant afscheidingswand in een taart... ( do I make any sense???)

Nu zou die info me wel handig uitkomen , maar ik kan het topic niet meer vinden en heb er wel wat vragen over.
\
bekleed je een gewoon vierkant taartkarton ( zo een dikkere) aan twee kanten met fondant?
Maak je hem puur van gumpaste?? 
Plaats je hem op de taart..of snij je de taart cht in 2 en plaats je hem er tussen.... plak je hem dan vast met bc 1:1??

Jullie zien t.. ik heb de topics echt nodig:)

A:vast nedankt voor t meedenken

groetjes :)

2

Re: taart met een scheiding erin

Zo doe ik het altijd , twee kartonnetjes tegen elkaar plakken met onderin lange coctail prikkers er in . Met deze prikkers kun je de afscheiding stevig in de taart zetten .

Taart eerst bekleden in twee  kleuren , eerst de ene kant , daarna de andere kleur er op leggen en met smootheren naad zoveel mogelijk wegwerken. komt niet zo precies want het afscheidings wandje komt er toch bovenop  ;)

Succes

Taart groetjes Ellen

3

top.. hier heb ik wat aan ... dank je

Bekleed je het kartonnetje dan met fondant of gumpaste voor de stevigheid?

sorry voor de vele vragen.. wordt een 1e keertje:)

4 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (08-03-2012 22:50)

sweet978 schreef:

top.. hier heb ik wat aan ... dank je

Bekleed je het kartonnetje dan met fondant of gumpaste voor de stevigheid?

sorry voor de vele vragen.. wordt een 1e keertje:)

Ik gebruik dat waar ik ook de taart mee bekleed  ;) n inderdaad aan beide kanten, in verschillen kleuren
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3CSUI3P.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNDGHQWL.jpg

Misschien dat dit voorbeeld je nog wat verder helpt

Taart groetjes Ellen

5

ja zeker.. thanks voor t meedenken ..

soms stel ik een vraag en denk ik later.. ja dhuh.. dat had ik zelf ook kunnen bedenken  :o
Maar ben hier erg blij mee.. ik ga ff wachten op mn nieuwe bakvorm en dan aan de slag:)

Als hij af is ... dan laten we hem wel zien.

Top en nog bedankt voor je snelle antwoorden en t meedenken :)

6

sweet978 schreef:

ja zeker.. thanks voor t meedenken ..

soms stel ik een vraag en denk ik later.. ja dhuh.. dat had ik zelf ook kunnen bedenken  :o   Dat hebben we denk ik allemaal  :lol:
Maar ben hier erg blij mee.. ik ga ff wachten op mn nieuwe bakvorm en dan aan de slag:)

Als hij af is ... dan laten we hem wel zien.

Top en nog bedankt voor je snelle antwoorden en t meedenken :)

Taart groetjes Ellen

pastillage gebruik je daar eigenlijk voor, dan kun je het zonder karton ertussen laten staan :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

en pastillage was t zelfde als gumpaste toch?

Dan zou ik dus in theorie de wand van gumpaste(pastillage) kunnen maken .. dan hoeft er geen karton tussen....maar.. blijft hij dan wel goed staan.. vermoed dat het *lijmoppervlak* dan te klein is om de rest overend te houden..

Is t dan niet beter om in de wand spaghetti slierten te prikken zodat hij toch wat meer contact met de taart heeft en niet alleen op t lijmoppervlak rust ?

9

correctie... ik heb t al opgezocht...pastillage is iets harder dan gumpaste nog zelfs.