1

Onderwerp: Ook de ijsjes gemaakt, was erg leuk maar veel werk.

Mijn tweeling is zaterdag jarig en ik had de ijsjes gemaakt voor de één en een ander wat niks te maken had met taartjes gemaakt voor de ander maar daar was ik vergeten foto's van te maken ( erg slordig ).
Gelukkig was ik deze niet vergeten want het was veel werk.
Het is een hoorntje, eerst gedoopt in de chocolade, toen een doosje mini smarties erin leeggegooid en daarna een mini stroopwafel er bovenop geplakt om hem dicht te maken en die blijft door de chocolade vastzitten.
Ik had eerder geprobeerd zonder stroopwafel maar dan moeten er twee bolletjes in en dat werd te machtig vertelde mijn kinderen.
Ik had ook in mijn probeersel chocolade canache door het cake gedaan maar dat was ook te zwaar dus heb ik er frambozenmousse doorheen gedaan.
Daarna de bolletjes vastgeplakt met een beetje chocolade aan het stroopwafeltje en daarna gedoopt in de roze en gele babymelts met daaroverheen bruine babymeltschocolade en een smartie er bovenop.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YE6HEZH3-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LHWAGHJO-D.jpg

En dit is het resulaat

2

Re: Ook de ijsjes gemaakt, was erg leuk maar veel werk.

Wat een gezellige boel, hartstikke leuk gedaan

Heb nog een hoop te leren als ik die mooie taarten allemaal zie.

3

erg leuk, hoe heb die bruine chocola er boven op gemaakt, je zei iets over baby smelts maar wat is dat?

4

jammie ze zien er heerlijk uit,leuk gedaan,goed idee :thumb:
die moet ik onthouden :Y

5

wat super leuk!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

Even bij google babycakes melts intikken, op afbeeldingen tikken en dan zie je de babymelts  in verschillende kleuren.
Ik heb eerst de ijsjes even in de vriezer gezet en ze daarna in de roze gedoopt, daarna weer even in de vriezer gezet en daarna even in de bruine gedoopt dat is alles.
De baby melts zijn chocoladevlokjes die je kunt smelten net als gewone chocolade en te koop in het taartwinkeltje en taart en fantasie.

7

Joh...wat een werk! Maar wat een superresultaat! :thumb:

Groetjes van Marjon

8

Leuk hoor! Ben benieuwd wat jouw ervaring mbt de versheid van de hoorntjes is. Heb nl. begrepen van mn schoonzus (die ze ook gemaakt heeft) dat de hoorntjes vrij snel zacht worden? In ieder geval de dag erna?

9

Wat een werk maar wat een superleuk resultaat!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

10

wat een super leuke traktatie :D

Hallo Femahbakken

Ik had de hoorntjes al twee weken van tevoren gemaakt en goed in het plastic gewikkeld.
De dag ervoor pas de cake bolletjes erop gedaan, afgemaakt en even plastic folie eroverheen gedaan en heb net mijn kinderen even gevraagd maar die vertelden dat de hoorntjes gewoon net als anders smaakten dus geen zachte hoorntjes.
Ik weet niet hoe je schoonzus het gedaan had  :think:  maar ik had er dus geen last van.

12

Erg leuk Marion, maar dat wist je al ;)

:Y  dankjewel Rezie, je zit dus ook gewoon op de leukste taartjes  :)

14

dollelollypop schreef:

:Y  dankjewel Rezie, je zit dus ook gewoon op de leukste taartjes  :)

:Y Gezellig jou ook hier tegen te komen
:Y

Ja hier op de site kom je nog eens leuke dingen tegen hé en dan kan je leuke ideetjes opdoen.Maar wel gezellig om ook jou tegen te komen haha.