1

Onderwerp: vraag dummie maken

Ik wil graag voor mezelf wat oefenen met een dummie.
Nu zit ik te twijfelen aan een paar piepschuimen dummies kopen, of er zelf een paar maken.
Heb ff gezocht maar kom enkel oude topics tegen.
Ik zag dat je ook een dummie kunt maken van biscuit en deze dan een paar dagen laten uitdrogen.
Dan heb ik 2 vraagjes.

1. Kan dit ook zonder de suiker toe te voegen of zijn de verhoudingen dan anders?(tja als hij toch niet lekker hoeft te zijn)

2. Smeer je deze dummie dan wel in met botercreme om te kunnen bekleden, of gebruik je beter iets anders?

Alvast heel erg bedankt allemaal.

I may not be perfect, but i'm always me

2

Re: vraag dummie maken

ik heb ook wel eens een schaal of bakvorm als dummy gebruikt
als je m moe bent haal je t eraf en je wast t af

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

ik lees even met je mee :-)

4

Coconuts: helaas heb ik om in te bakken enkel springvormen.
Deze zijn dus niet geschikt om aan de buitenzijde te bekleden en als dummie te gebruiken, omdat je het gedeelte hebt waar je ze los maakt en bovenop een rare rand zult gaan zien.

Vandaar mijn vraag of je ze zelf kunt maken, maar dan zonder suiker (is zo zonde hahaha)
Anders zal ik toch piepschuim moeten gebruiken.

5

ik hou je berichtje ff in de gaten...wil ook graag meer oefenen :)

6

Wanneer je toch een dummie gebruikt:

Niet insmeren met botercreme, maar gewoon inspuiten met water uit de plantenspuit. Dan plakt de fondant cq marsepein ook goed vast. Vergeet niet de randen van de dummie bij te schuren anders krijg je scheuren!

7

Oke, bedankt alvast voor dat advies.
Dat houd ik even in mijn achterhoofd, voor als het toch een echte dummie wordt.
Maar omdat ik een paar verschillende dingen wil oefenen, dacht ik dat het waarschijnlijk voordeliger is om ze zelf te maken.
Ik hoop dus nog op een reactie daarover en anders toch maar piepschuimen kopen.

8

Hoi hoi, ik wil ook graag oefenen, maar wat doe je dan met de fondant als je uitgeoefend bent. Kan je dat dan weer opnieuw gebruiken of niet? want als dat niet zo is, kan je toch beter een echte taart maken? is nog lekkerder ook  :)

Groetjes

9

Mijn bedoeling is een stapel maken en daar verschillende dingen op uit proberen, dus losse decoratie.
Een echte taart kun je wel gebruiken, maar wordt dan toch warm, dus zakt misschien wat makkelijker in en daarnaast ben ik dagen bezig of wil ik de volgende misschien pas na twee weken uitproberen.
Elke keer een nieuwe taart bakken wordt dan zo'n dure grap.
(en is slecht voor de lijn....)
Als ik hetgene wat ik wilde proberen heb geprobeerd, wil ik ze los van elkaar halen en gewone taartjes van maken met decoraties enz.
Ook om te oefenen.

Heb gewoon te weinig verjaardagen in de omgeving hahahaha en al helemaal geen bruiloften.
Echte taarten zijn dus geen optie, vandaar dat ik zoek naar een zo goedkoop mogelijk alternatief.
en ja, voor de dummies zal ik stukjes fondant ws kunnen hergebruiken, maar daarna uiteraard niet meer voor consumptie.

10 Laatst bewerkt door madebyanke (01-03-2012 13:21)

Ik gebruik voor decoratie of om te oefenen altijd dummy’s. Ze zijn zeker een paar cent duurder, maar als je zelf bakt en benodigdheden, stroom en alles bij elkaar optelt ( en tijd) schilt het niet zo veel. Bij dummy's heb je meteen een mooi model en je kunt ze herbruiken. Ik zou zeker voor de dummy gaan.

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

11

LekkerZoet schreef:

Niet insmeren met botercreme, maar gewoon inspuiten met water uit de plantenspuit. Dan plakt de fondant cq marsepein ook goed vast. Vergeet niet de randen van de dummie bij te schuren anders krijg je scheuren!

Even een vraagje: waarom schuur je de randen van de dummie? Zijn die te scherp voor de marsepein cq fondant? Ik heb ook een dummie staan en die wil ik vlg week gaan bekleden. En schuur je ze gewoon met een stukje schuurpapier?

Groetjes Michaela

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

12 Laatst bewerkt door fayalobi (06-03-2012 23:02)

MamavanThom schreef:
LekkerZoet schreef:

Even een vraagje: waarom schuur je de randen van de dummie? Zijn die te scherp voor de marsepein cq fondant? Ik heb ook een dummie staan en die wil ik vlg week gaan bekleden. En schuur je ze gewoon met een stukje schuurpapier?

Groetjes Michaela

Het scheurt idd wat makkelijker met scherpe randen, je kan het doen met een nagelvijl.
Er zijn ook winkels waar ze dummies verkopen met ' stompe randen' !

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

13

Hoi,

Ik heb het niet eerder geprobeerd om zelf een dummie te maken, maar de eieren zorgen voor een groot deel voor de luchtigheid, met name de eiwitten... Wat je zegt... Als je m toch niet hoeft te eten.

Maar goed, zoals ik al zei, ik weet t niet zeker... Maar, wilde even met je meedenken.

What goes around, comes around.
Sinds 1 januari 2012 bestaat n'Cakes: www.n-cakes.nl

14 Laatst bewerkt door ElsGroeneweg (08-03-2012 00:48)

taartjekim schreef:

Hoi hoi, ik wil ook graag oefenen, maar wat doe je dan met de fondant als je uitgeoefend bent. Kan je dat dan weer opnieuw gebruiken of niet? want als dat niet zo is, kan je toch beter een echte taart maken? is nog lekkerder ook  :)

Groetjes

De fondant op de piepschuim dummie wordt kei hard en dan kan je de taart bewaren

Gewoon de randjes licht schuren met fijn schuur papier en dan is het goed.