1

Onderwerp: Ready to spread my wings...

And fly away..

Na een hele hoop stress en drama hier toch vanmorgen een taart af kunnen leveren.. Vleugels op de taart van royal icing gespoten en voor deze al een heleboel keer mis gegaan.. Was me even een werkje dus.. ;) Vervolgens knapte vanmorgen mijn daglichtlamp en was ik vergeten de batterij van m'n camera op te laden. Dus foto's zijn een beetje crappy (met m'n iphone gemaakt bij slecht licht).

De taart was besteld ivm de afsluiting van een intensieve therapie periode en het motto was dat het tijd was om afscheid te nemen en een nieuwe start te maken.. Behalve de kleuren die de opdrachtgever wilde (rood & wit), dat er een sierrand onderlangs moest en de smaken had ik de vrije hand, maar er mocht niet teveel op komen.. Soort van 'luid & duidelijk' dus  :9

Chocolade biscuit met stukjes pure chocolade, laagje pure chocolademousse, laagje witte chocomousse & een laagje aardbeienjam met verse aardbeien..

Feedback is altijd welkom!

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/417345_319550531435079_293454017378064_913621_651749398_n.jpg

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/420945_319550634768402_293454017378064_913624_2144821098_n.jpg

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/423597_319550588101740_293454017378064_913622_1469782575_n.jpg

grtz
Roos
Oh My Cake!

2

Re: Ready to spread my wings...

wauw! die vleugels zijn GAAF!!!!!! :thumb:

3

ze zijn echt heel erg gaaf die vleugels..zou je willen verklappen hoe je die gemaakt hebt?

eerst lijnen spuiten en dan opvullen...of gewoon dikke strepen aaneengelsoten spuiten en dan als t droog is de bovenste laag er half op spuiten?

4

heel gaaf die vleugels :Y

5

IK lees lekker even mee. Ben wel benieuwd naar de vleugels.....En heb je iets onder de vleugels geplaatst zodateen beetje schuin op je taart komen te staan??

6

wow mooie speciale taart,vind je vleugels ook prachtig :thumb:

7

woow! echt supermooi gemaakt.
ook hier erg benieuwd naar hoe je de vleugels hebt gemaakt.

Taste life... It's delicious<3.

8

Wat een prachtige taart!

Groetjes, Renata

die vleugels zijn egt HEEEL gaaf  :D  :D

10

Schitterend geworden! Na alle stress heb je een groot compliment wel verdiend: hierbij! Ik vind het ook mooi dat je enkel een rode taart hebt en verder geen andere versieringen, heel sterk.

Tieneke

11

Thnx voor alle reacties !  :o

De vleugels heb ik gemaakt door eerst gewoon vleugels te tekenen zoals ik ze wilde, dat papiertje tussen een dikke sheet gedaan.

Eerst de lijnen dun gespoten en begonnen bij de langste veren.. Per rij afmaken. Even wachten tot je eerste rij grote veren wat gedroogd is.. Dan die opvullen/dikker inspuiten. Weer iets laten drogen, dan dit voor de tweede grote veren rij herhalen.

De volgende rijen veren zijn eigenlijk heel priegelig, dus die heb ik om en om opgespoten in 1x. Iets laten drogen en dan de tussenliggende weer doen. Als je ze allemaal in 1x doet dan gaan ze in elkaar doorlopen en ben je je 3D effect en 'losse' veren kwijt..

Nachtje laten drogen.. En heeeeeeeeeel voorzichtig zijn ;)

Ik heb bovenop de taart schuine dijkjes gespoten met royal icing om de vleugels iets op te laten komen. Ook bij de onderste randen waar ze de taart raken wat royal icing om te zorgen dat ze goed blijven zitten.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo!

12

Super mooi! Ik vond de veren in de vorige topic al geweldig maar zo op de taart zijn ze schitterend.

13

Thnxx !!

14

CocoRosie schreef:

Thnx voor alle reacties !  :o

De vleugels heb ik gemaakt door eerst gewoon vleugels te tekenen zoals ik ze wilde, dat papiertje tussen een dikke sheet gedaan.

Eerst de lijnen dun gespoten en begonnen bij de langste veren.. Per rij afmaken. Even wachten tot je eerste rij grote veren wat gedroogd is.. Dan die opvullen/dikker inspuiten. Weer iets laten drogen, dan dit voor de tweede grote veren rij herhalen.

De volgende rijen veren zijn eigenlijk heel priegelig, dus die heb ik om en om opgespoten in 1x. Iets laten drogen en dan de tussenliggende weer doen. Als je ze allemaal in 1x doet dan gaan ze in elkaar doorlopen en ben je je 3D effect en 'losse' veren kwijt..

Nachtje laten drogen.. En heeeeeeeeeel voorzichtig zijn ;)

Ik heb bovenop de taart schuine dijkjes gespoten met royal icing om de vleugels iets op te laten komen. Ook bij de onderste randen waar ze de taart raken wat royal icing om te zorgen dat ze goed blijven zitten.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo!

duidelijk!!! Tnxx