1

Onderwerp: Wat is makkelijker?

Een collega heeft aan mij gevraagd of ik een leuk avondje taart versieren wil verzorgen voor haar vriendinnen. Zijn niet bekend met taart decoreren, wat is dan makkelijker om ze laten te bekleden een boltaart of ronde taart? Ze hebben max drie uur de tijd gezien de locatie ,is dit haalbaar? Ik zie vaak 3-3,5 uur staan en heb zelf het wel eens gedaan met vriendinnen maar dan let je niet echt op de tijd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

Re: Wat is makkelijker?

voor hoeveel personen is het?
kunnen ze allemaal tegelijkertijd uitrollen?
boltaart of ronde taart maakt m.i. niet uit.

3

Het zijn er iniedergeval 6, kon evt. 1 of 2 meer worden.
Tafels schijnen groot genoeg te zijn en pvc buizen wil ik dan gebruiken voor het uitrollen.
Waar het mij ook om gaat is om echt binnen 3 uur weg te moeten en of dat haalbaar is. In principe kan alles dus gelijkertijd plaatsvinden.
Dus qua vorm bekleden maakt het niet uit om daar tijd mee te besparen?

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

4

3 uur is zeker haalbaar. Wat belangrijk is, is dat je genoeg gereedschap hebt voor een ieder zodat men niet op elkaar hoeft te wachten. Normaal heb je max anderhalf uur nodig om de basisprincipes uit te leggen en ze het te laten uitvoeren. als je zelf een taartje hebt en van daaruit werkt, lijkt me het makkelijkst. dan hebben ze nog anderhalf uur om zelf te decoreren naar wens nadat ze hun taart hebben bekleed.

5

een bolvorm is veel makkelijker om te bekleden maar ik zou voor de ronde vorm kiezen om ze toch wat bij te kunnen brengen. Stel dat een van die vriendinnen het zo leuk vind dat ze er verder mee wil dan heeft ze in iedergeval de juiste basis.

Liefs, Zanoni