1

Onderwerp: Perzikenmousse?

Ik heb mij net voorgesteld, vond ik wel zo netjes voor ik al mijn vragen hier ga neergooien. :)

Al een jaar of zeven maak ik marsepeintaarten, maar altijd met dezelfde vulling... aardbeien (mousse, jam, pudding, slagroom, kwark... in ieder geval iets met aardbeien) met daarbij een botercreme gemaakt van pudding en roomboter. Erg lekker, maar wel saai inmiddels.

Voor het eerst bak ik taart voor anderen (erg spannend). Nu wil ik graag een champagnemousse gebruiken maar daarbij zoek ik nog een vulling. Ik heb het forum al afgestruind en hier en daar wat gelezen, maar ik zat zelf te denken aan een perzikenmousse. Heeft iemand dat al eerder gemaakt? En zo ja... ging dat goed? (Ik kan geen zoekfunctie vinden op het forum, dus misschien staat het al ergens).

Ik ben heel benieuwd!

Groetjes,
Nathalie

2

Re: Perzikenmousse?

helemaal boven aan de blz staat 'zoeken' (als je ingelogd bent) :+  ;)

je kunt ook eens bij recepten - vullingen kijken (in de linkerkantlijn); daar staan allerlei combi's  :Y

Ik denk dat dat lekker is :Y  (Wat heel vaak gebruikt wordt bij champagne is frambozen).

Dit forum knalt uit elkaar van de info :thumb: , je moet het alleen nog 'even' vinden ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

oh ja :o  welkom en succes :Y

enneuh, je mag best foto's plaatsen hoor :)  vinden we hier allemaal errug leuk O-)  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Haha.. het was even zoeken naar zoeken, maar ik heb het gevonden. Framboos lijkt mij ook wel lekker! Dank je voor je reactie. :)

De combi's had ik al wel gevonden!

Nou de perzikenmousse werd een fiasco... haha. Maar daardoor heb ik wel een heerlijke botercrème gekregen waarvan ik echt steeds moest zeggen... pas op het is boter.. niet te veel snoepen.

Nu kan ik ook met andere vruchten lekkere botercrème maken.. dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.

Ik had de gepureerde perziken warm gemaakt, de gelatine erbij gedaan en het laten afkoelen. Maar omdat er iets tussen kwam, had ik het even in de koelkast gezet... :grr:  :grr:  de puree was dus hard en kon niet meer door de slagroom. Dat heb ik dus door de botercrème gemixt.  :9  De nieuwe mousse vond ik niet luchtig en werd zelfs net zo stevig als de botercrème.