1 Laatst bewerkt door Yvon365 (06-03-2012 11:13)

Onderwerp: zeeuwse bolussen en cupcakes

Een keer iets heel anders. voor het eerst zeeuwse bolussen gemaakt naar recept van 24 kitchen. Ze waren heerlijk, echt een aanrader om zelf eens te maken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XOUNXSVU.jpg

En dan wilde een dochter van een collega heel graag cupcakes van mij in felle kleuren, hartjes strikjes en bloempjes.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LVNDL4EX.jpg

En afgelopen weekend ook nog een taart gemaakt voor bij een bbq.
Die plaats ik zometeen in het juiste forum, samen met een logo taart voor een studentenvereniging.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127014644
Kortom best druk geweest afgelopen 4 dagen.

Bedankt voor het kijken :Y

2

Re: zeeuwse bolussen en cupcakes

Kwijl http://vrouwenpower.nl/smilies/forumsmiley176.gif bolussen.... die moet ik maar niet zelf gaan maken   :9 :lol:  :lol:  :lol: .

Ziet er heerlijk uit!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Oohh wat zien ze er heerlijk uit. Waar kan ik dat recept van de bolussen vinden??

4

Dat recept staat op 24kitchen onder Rudolph van Veen
Link:
http://24kitchen.nl/recepten/zeeuwse-bo … uwse&f[0]=bundle%3Arecipe

al zeggen ze dat je uit dit recept 20 stuks ik haalde er 11 uit.
Ik heb ze uit gedeeld op het werk en ik werd gevraagd om ze volgende week wwer te maken, maar wel meer zodat iedereen er 2 had hahaha. dus ze vallen in de smaak. Ik vond het ook wel heel erg leuk om te maken.

5

Bolussen!!!!!!!!!!!!!! Jammie!!!!
Ik heb een recept met kant en klaar brooddeeg, die zijn ook errug lekker!!! (ben niet zo van dat geklooi met verse gist :o )

groetjes Wilma

6

oh dat ben ik vergeten te zeggen...ik heb gewoon droge gist gebruikt, werkt net zo goed :Y  en is wel overal verkrijgbaar.

Zou ik het recept met k&K brooddeeg van je mogen hebben?

7

sjeeeeeetje die bolussen..die zien er wel heel erg goddelijk uit. Ik hou ook niet van geklooi met verse gist. maar die droge gits..hoeveel gebruik je er dan van?

en natuurlijk hou ik me ook aan bevolen voor het recept van kant en klaar deeg :D

8

Yvon365 schreef:

oh dat ben ik vergeten te zeggen...ik heb gewoon droge gist gebruikt, werkt net zo goed :Y  en is wel overal verkrijgbaar.

Zou ik het recept met k&K brooddeeg van je mogen hebben?

Ik ga op zoek!

groetjes Wilma

9

@incense zo'n verpakking heeft 3 zakjes en 1 zakje is goed voor 500 bloem. In dit recept is dus 1 zakje genoeg. Nu heb ik het deeg 2x gemaakt, maar het mensel van suiker en kaneel was wel voldoende voor 22 stuks.

@ wollie alvast bedankt!

10

MMM heerlijk bolussen!! echt mijn favoriet.
Heb ze al aantal x geprobeerd zelf te maken, maar werden altijd erg hard/taai. Bij mij worden ze dan ook niet zo lekker nattig van de suiker, maar droog..

En bij jou

11

Oh die bolussen!! Ik doe aan de lijn maar deze móét ik maken!!  :Y \

Ben inderdaad ook wel benieuwd of ze niet heel droog worden. Vind juist dat nattige van dat suikermengsel altijd heel lekker. 'k Ga ze donderdagavond maken voor vrijdag... blijven ze dan lekker? Of 'moet' ik ze allemaal maar meteen zelf opeten na het bakken?  :D

12

oh dat ga ik uitproberen, die dingen zijn zo lekker

Groetjes Marleen

13

als je het mengsel van basterd suiker en kaneel goed laat intrekken( 10min) en het beste is ze "bewaren" op kamer  temperatuur. enne ik had niet genoeg servetjes bij me met uitdelen :lol: bij mij kleefde ze echt. en als m'n collega' pvragen om meer(voornamelijk mannen) dan zit het wel goed. ik vond ze in ieders geslaagd  :Y

14

Mijn recept:
500gr all-in mix voor wit brood
310 ml water
75 gr boter
175/200 gr bruine basterd
150 gr kristalsuiker
3 theelepels kaneel

suikers en kaneel mengen

-all-in mix ,water en (gesneden)boter in de broodbakmachine 20 min. kneden en 15 min. rijzen.
-deegbolletjes maken van ongeveer 60 gr
-2 á 3 keer door de suiker, tot bolus oprollen en op bakpapier leggen en met theedoek afdekken.
-45 min. laten rijzen
-8 min op 240 gr in een voorverwarmde oven

groetjes Wilma

15

hey willy bedankt voor je recept :Y helaas heb ik geen broodmachine....dus toch maar het andere recept en met de hand :)

16

Wollie schreef:

Mijn recept:
310 ml water
75 gr boter
150 gr kristalsuiker
3 theelepels kaneel

suikers en kaneel mengen

-all-in mix ,water en (gesneden)boter in de broodbakmachine 20 min. kneden en 15 min. rijzen.
-2 á 3 keer door de suiker, tot bolus oprollen en op bakpapier leggen en met theedoek afdekken.
-45 min. laten rijzen

Je kan dit toch ook gewoon in de keukemachine met de sneedhaak doen en daarna laten rijzen????

17

ow jammie jammie jammie die zien er MEGA lekker uit :9
die ga ik ook eens maken :Y

18

twinstwins schreef:
Wollie schreef:

Mijn recept:
310 ml water
75 gr boter
150 gr kristalsuiker
3 theelepels kaneel

suikers en kaneel mengen

-45 min. laten rijzen

Je kan dit toch ook gewoon in de keukemachine met de sneedhaak doen en daarna laten rijzen????

Lijkt me wel!

groetjes Wilma

19

wat ziet het er allemaal lekker uit zeg, ik sta nu op het punt om de zeeuwse bolussen te gaan maken maar ik vraag me af hoelang je die kunt bewaren. weet iemand dit toevallig

groetjes anke

20

Zou het niet langer dan 2 dagen doen, dan is de 'lekker' er wel vanaf....

groetjes Wilma

21

Hier nergens gist te koop ( ook niet bij de bakker) :s  :s  :s

22

Jumbo heeft verse gist in kleine blokjes, kost 30 eurocent per blokje.Ze liggen in de koeling waar ook die blikjes croissantdeeg ligt.
Willy