Re: Girly farm en jarige barman van Tiffany
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
Nathalie H. schreef:Echt weer een gave taart, moet het nogmaals zeggen
.
Ik had eigenlijk nog een paar vraagjes.........
![]()
![]()
Hoe krijgen jullie (+ Leonie en Femke) die oogjes toch zo mooi?
Ze zijn zo goed, klein en gedetailleerd! Spuiten jullie ze met RI of prikken jullie ze uit fondant/marsepein.... En hoe worden ze dan op het hoofdje geplakt?????
Hebben jullie geen how-to hiervan???
Als ik ze maak dan zijn ze veel te groot
of kijken ze niet echt want dan is dat witte puntje op de verkeerde plek of kijkt het scheel
![]()
Nu je het zegt, herinner ik me weer wat een gedoe ik dat zelf ook vond in het Begin en hoe lang ik wel niet met die stomme oogjes bezig was. Tegenwoordig gaat het een stuk makkelijker, maar ik ben bang dat de grootte vd verschillende deeltjes een kwestie van ervaring is.
Wel kan ik je natuurlijk uitleggen hoe ik het doe:
Met een tooltje maak ik kuiltjes waar de oogjes komen. Dan maak ik 2 witte bolletjes die precies erin (soms bolletjes qua grootte even aanpassen voor dat je ze vastplakt). Dan maak ik twee kleine blauwe, groene of bruine bolletjes en die druk ik plat op mijn handpalm. Het rondje dat je nu hebt moet iets kleiner zijn dan de witte. Deze plak ik meestal iets onder het midden van het oogwit. Dan nòg kleinere zwarte bolletjes, platdrukken en in het midden vh blauw plakken. Als laatste nòg kleinere witte bolletjes (ieniemini) en die plak ik rechts of links boven, op de grens vh zwart en blauw.
Belangrijk dat beide oogjes precies hetzelfde zijn, anders kijkt ie al gauw scheel.
Je kunt ook een voorbeeld van een stripfiguurtje of een poppetje hier op het forum erbij houden waar van je de oogjes mooi vindt en die precies namaken. Bij oogjes kan een halve mm verschil al een andere (schele) blik betekenen. Werk dus heel precies, ook al doe je er heel lang over. Je zult zien dat je steeds sneller wordt!
Ja, zo doe ik dat idd ook altijd.
Ik had in het begin ook zo'n moeite met de oogjes. Kon ze af en toe wel door de kamer smijten
. Dus heel veel oefenen, dan komt het vanzelf goed 
Groetjes Leonie
.
of kijken ze niet echt want dan is dat witte puntje op de verkeerde plek of kijkt het scheel
. Ik ga gelijk oefenen...