1

Onderwerp: Taart niet hoog..:(

Jammer maar helaas....

Ik met frisse moed begonnen aan mijn eerste taart..

Had het recept van de site afgehaald en helaas.. Hij is niet meer dan een paar cm omhoog gekomen..

Ik heb een vorm van 26cm (in het recept staat 24cm) zou het daarnaan liggen want ik heb wel het recept voor 24cm vorm genomen?

Laat hem vandaag goed afkoelen en dan morgen kijken of ik er wat mee kan doen .. Beetje jammer ..

Zou ik het dan toch niet kunnen zelf onze bruidstaart makenn??

Iemand een idee wat ik verkeerd doe??

2

Re: Taart niet hoog..:(

Hoe lang heb je gemixt? Welke temperatuur heb je gebruikt en is je oven dan ook echt op deze temperatuur (thermometer)?

Groetjes, Monica

3

De hoeveelheden zoals hier in het schema zijn voor mij ook een beetje te weinig.

Als je 1 ei per halve liter inhoud van je blik aanhoudt zit je altijd goed. Bij vormen van meer dan 3 liter kan je een ei minder gebruiken. Zo gebruik ik voor 25 cm 6 eieren.
8 min. hoge stand en 2 min. lage stand mixen. Ik bak op 150 gr. hete lucht.

Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Boska heeft gelijk. Beter inderdaad de hoeveelheid voor een maatje groter nemen, dan zit je wel goed. of zelf rekenen natuurlijk!

5

Bij mij lukte het de eerste keer ook niet, ik heb toen met een litermaat en water gemeten om te kijken wat de literinhoud was en toen bij tabellen gekeken wat het recept voor die inhoud moest zijn.
mijn 25cm vorm was gelijk aan de 28cm dus dat recept gebruik ik nu.
Nu lukken ze allemaal!!!

Gebruik je de mix of maak je de biscuit helemaal zelf? Ik doe het laatste en mix de eiwitten en het eigeel apart dan hoef je niet superlang te mixen (ik mix tot het ontzettend stijf is, maar kan je geen tijd noemen ligt aan de eieren)

Ik bak op 165 "gewoon" minimaal 35 minuten en laat de oven dicht en dan elke 5 minuten controleren (randjes zijn dan iets los en sateprikker komt er droog en schoon uit)

Succ6!!!

Groetjes Maaike

6

Maaike.. als je de eiwitten en t eigeel apart mixt waar doe je dan de suiker en de bloem doorheen en in welke volgorde? Dan ga ik dat eens proberen..

Ik heb een nieuwe oven dus denk dat die 180 zoals in het recept staat ook wel 180 is..

Ga morgen weer een nieuwe proberen en dan overal 50 gram bij en 2 eieren extra en dan gewoon het recept van 150 suiker en 150 bloem maar dan iets meer.. Snappen jullie het nog? :)

Pff ik dacht dat doe ik even .. Nou mooi niet .. Maar ik geef niet op en hoop dat ik alsnog zelf onze bruidstaart kan maken ..