1

Onderwerp: taart in 2 dagen maken

Vraagje. Mijn vriend is donderdag jarig en nou ga ik een 3 laags stapeltaart voor hem maken om mee te nemen naar zijn werk donderdag ochtend.

Nu vroeg ik mij af als ik nou vanavond de taarten alvast vul, afsmeer en bekleed met marsepein en ze dan in de garage zet (daar is het lekker koel en niet zo vochtig als in de koelkast) en dan morgen de taart decoreer en stapel... Is de taart dan donderdag nog lekker of zouden jullie alles in 1 dag doen?

2

Re: taart in 2 dagen maken

Weet niet wat voor een vulling je erin gaat doen, maar hij is dan echt nog wel lekker!

Liefs, Zanoni

3

1 taart met lemoncurd en citroenbaverois
1 taart met tobleronemouse en slagroom
1 taart met jam en bbr

Moet kunnen toch?

4

:think: Bavarois, slagroom en bbr zijn koelkastvullingen (kort houdbaar). Die zou ik niet zo lang van tevoren al maken/vullen. Dan zou ik woensdag vullingen maken, vullen, bekleden en afwerken.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

En wanneer ik de taarten in de koelkast bewaar? Of alleen de vullingen al van te voren maak en die in de koelast bewaar? Zou dat een optie zijn. Heb woensdag namelijk niet onwijs veel tijd... of ik moet tot laat 's avonds doorgaan natuurlijk.

6

Tja, er wordt eigenlijk overal steeds gezegd - hier op 't forum - dat je slagroom(vullingen) max. 1 dag kan houden en sowieso in de koelkast moet bewaren.

Kijk voor eigen gebruik doe ik ook niet zo moeilijk, maar aangezien het voor "derden" is, zou ik dan toch maar woensdag wat langer doorgaan.

En je decoraties kun je wel van tevoren al maken en ook je marsepein al kleuren en zo.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Je hebt me overtuigd :) Bedankt! Morgen grote dag :)