Onderwerp: Mijn eerste bruidstaart proeverij...

Vorige week had ik mijn eerste proeverij voor een bruidstaart, leuk was dat! Het bruidspaar had eerst een plaatje laten zien en aan de hand daarvan had ik deze taartjes gemaakt. Uiteindelijk willen ze iets heel anders...
Maar het was toch leuk!

Één vraagje... bij dat roze taartje, scheurde de fondant door het gebruik van de structuurmat. Hebben jullie dit ook? Hoe kan ik het voorkomen?

Feedback is welkom!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/417639_261014957311124_100002078655434_581997_1188919614_n.jpg

2

Re: Mijn eerste bruidstaart proeverij...

spannend zeg!
wat voor vullingen waren het nu?
en wat voor uiterlijk gaat het nu krijgen? ook zo knal?

vind het wel jammer dat de groene niet rondom de ruitjes heeft, dat had jemisschien kunnen doen door het voortijd erop te maken, netzoals je bij de roze het matje gebruikt.

misschien dat je de fondant iets te dun had, want door het matje, druk je het erin, waar op de randen het wat dunner wordt natuurlijk.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

Wat een lieve taartjes!
Welke bakvorm gebruik jij hiervoor?

Ziet er erg leuk uit!!!
Waarvoor gaan ze uiteindelijk?
En wat betreft het scheuren, heb je de fondant licht ingevet met Crisco? Niet te veel, anders word het vettig, maar het scheelt plakken.
Of wat Rorico zegt, kan ook te dun zijn geweest?
Groetjes!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

5

Vind de kleurencombinaties leuk bij elkaar! Wat voor vulling had je erin gedaan?

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Dank jullie wel! :)

Het zou inderdaad kunnen dat het te dun was... Das een goeie :)

De bakvormen zijn de blanda schaaltjes van Ikea! Ik was benieuwd of ik de cakejes eruit zou krijgen, maar dat ging prima! Had ze wel ingevet, net als anders.

De vulling is in de roze: vanillebotercreme met frambozenjam
groen: chocobotercreme met maltesers
geel: citroenbotercreme met speculaas en mandarijntjes, vind ik zelf erg lekker! ;)

Ze gaan nu voor wit met zilver... Is wel heel anders. Maar ze willen nog wel een ruitjes patroon in 1 taart, in een andere taart een structuur maar dan niet deze. De bovenste met strepen en de onderste met soort draperiën die dan rechtop staan. 4 taarten dus.

Die onderste vind ik nog wel lastig, want die draperiën scheuren bij mij... iemand nog een tip over hoe ik dat aan moet pakken? ;)

7

Beetje gumpaste aan je fondant toevoegen, dan gaan je draperieen stukken beter. Vorig jaar had ik een taart met draperien, geprobeerd met gewone fondant en marshmellowfondant, fondant met tylose, maar dat werkte allemaal niet. Gumpaste is dus voor mij het wondermiddel :).
Ik ben nu al benieuwd naar deze taart, want hij klinkt als ontwerp al heel erg mooi !

Groetjes, Conny

8

Beetje gumpaste aan je fondant toevoegen, dan gaan je draperieen stukken beter. Vorig jaar had ik een taart met draperien, geprobeerd met gewone fondant en marshmellowfondant, fondant met tylose, maar dat werkte allemaal niet. Gumpaste is dus voor mij het wondermiddel :).
Ik ben nu al benieuwd naar deze taart, want hij klinkt als ontwerp al heel erg mooi !

Groetjes, Conny

9

Groetjes, Conny

cbuckens schreef:

Bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker eens proberen!
Welke gum paste gebruik je daarvoor? de ready-to-use van Wilton of die van satin ice?

En welke verhouding gebruik je dan? 1 deel gum paste, 3 delen fondant?

Kan dat niet met marsepein trouwens? Want dat willen ze graag...