1

Onderwerp: Sugar Veil, Callebaut en nieuwe oven..

Vandaag mijn nieuwe oven uitgeprobeerd, voor het eerst met Callebaut fondant gewerkt én voor het eerst met SugarVeil.
Conclusie: de oven is super (taartje was 15 cm hoog), Callebaut is lekker, maar plakt nogal aan mijn (Ikea)mat en Sugar Veil is erg leuk (zelfs de strik is redelijk gelukt). Maar iedere keer zal het hopelijk beter gaan.

Bedankt voor het kijken!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DENMJ8JD-D.jpg

Groetjes,
Jannet

2

Re: Sugar Veil, Callebaut en nieuwe oven..

Wow mooi hoor!

Dat is toch een TAART waard!

Heeeeel mooi ! Ik ben vooral benieuwd naar de sugarveil: heb je daar nog een close-up foto van ? En... ook speciaal de matten voor Sugarveil voor gebruikt of heb je een andere oplossing gevonden ?

4

Mooi hoor maar van mij hadden de foto's wel groter gemogen

5

wow, ziet er super uit!

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!

6

joancakedesign schreef:

Heeeeel mooi ! Ik ben vooral benieuwd naar de sugarveil: heb je daar nog een close-up foto van ? En... ook speciaal de matten voor Sugarveil voor gebruikt of heb je een andere oplossing gevonden ?

Ik heb een mat gebruikt en onderlangs de taart wat stipjes gezet met sugarveil in een cornetje. Die matten werken heel gemakkelijk.

De taart is intussen aangesneden, dus betere foto's kan ik niet meer maken. Misschien dat deze duidelijker zijn:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TCPMJMYX-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZWLMV7U-D.jpg

Ja ! Dankjewel, deze zijn duidelijker... Kunnen we van dichtbij de hele mooie taart bewonderen, echt gaaf !

8

Ohhh nu is het nog mooier

9

Dat is heeeel gaaf! :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

10

Bedankt voor de leuke reacties!

Groetjes,
Jannet

Wauw wat mooi!Verkopen ze die mat in de webshop?

12

fran4april1952 schreef:

Wauw wat mooi!Verkopen ze die mat in de webshop?

Ik heb de mat bij Coffee en Curiosa in BE gekocht. De Sugarveil bij Ellen  (cakeshop) in NL. Ik dacht niet dat de webshop hier de Sugarveil verkoopt.

Groetjes, Jannet

13 Laatst bewerkt door Atena (06-03-2012 19:30)

Hoi Jannet,

Je taart is prachtig!!!!
Ik heb 3 keer tot nu toe met sugarveil gewerkt en iedere keer wordt mijn sugarveil veel te dun. (ik gebruik ook zo een maat). Ik laat het zo een 2 dagen drogen.
Ik zou heel erg waarderen als je me je recept mailed.  Alvast bedankt.

Groetjes,
Atena  :D

Smile, tomorrow will be worse- Murphy's Laws

14

Atena schreef:

Hoi Jannet,

Je taart is prachtig!!!!
Ik heb 3 keer tot nu toe met sugarveil gewerkt en iedere keer wordt mijn sugarveil veel te dun. (ik gebruik ook zo een maat). Ik laat het zo een 2 dagen drogen.

Groetjes,

HalloAtena,
Ik heb het recept gevolgd wat op de verpakking staat. (120 ml gekookt water op 1 zakje). In de KI met ballongarde. Ik heb het wel een dag van tevoren gemaakt en in een luchtdichte tuppewarebeker in de koelkast gezet. Toen ik het de volgende dag wilde gebruiken leek het me juist te dik/stevig. Maar met het uitsmeren op de mat was dat toch geen probleem. Wel moet het echt heel dun op de mat. Na een nacht drogen was het bij mij goed. De luchtvochtigheid heeft wel veel invloed op de droogtijd.
Ik hoop dat je hier wat mee kan, anders vraag gerust verder!
Groetjes,
Jannet

15

Wauw super gedaan hoor , wat  maakt sugarveil de taart zo romantisch mooi!!! :Y  :thumb:

Vele en lieve groetjes Nicole

16

Echt mooi!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

17

Jannet schreef:
Atena schreef:

Hoi Jannet,

Je taart is prachtig!!!!

Groetjes,

HalloAtena,
Ik heb het recept gevolgd wat op de verpakking staat. (120 ml gekookt water op 1 zakje). In de KI met ballongarde. Ik heb het wel een dag van tevoren gemaakt en in een luchtdichte tuppewarebeker in de koelkast gezet. Toen ik het de volgende dag wilde gebruiken leek het me juist te dik/stevig. Maar met het uitsmeren op de mat was dat toch geen probleem. Wel moet het echt heel dun op de mat. Na een nacht drogen was het bij mij goed. De luchtvochtigheid heeft wel veel invloed op de droogtijd.
Groetjes,
Jannet

Hoi Jannet,
Bedankt voor je bericht! Nog een paar vragen:
1) Ik heb toen een grote emmer met sugarveil poeder gekocht. Hoeveel gram heeft volgens jouw een zakje?
2) Smeer je het matje ook in voordat je gaat beginnen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Atena

Smile, tomorrow will be worse- Murphy's Laws

18

Atena schreef:
Jannet schreef:
Atena schreef:

Hoi Jannet,

Je taart is prachtig!!!!

Groetjes,

HalloAtena,
Groetjes,
Jannet

Hoi Jannet,
Bedankt voor je bericht! Nog een paar vragen:
1) Ik heb toen een grote emmer met sugarveil poeder gekocht. Hoeveel gram heeft volgens jouw een zakje?
2) Smeer je het matje ook in voordat je gaat beginnen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Atena

Hallo Atena,

Op mijn zakjes staat 142 gram. Ik heb de mat niet ingesmeerd of iets. Gewoon direct het spul erop en uitspreiden. De tweede keer heb ik de SugarVeil nog dunner op de mat gedaan. Er zat zelfs niets op de randen, alleen in de mat.
Ik hoop  dat het nu lukt!
Groetjes,
Jannet

19

Prachtig!!

20

Ziet er heel gaaf uit. Moooooooooi!  :thumb:

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!