1

Onderwerp: "doe maar wat"

Net een bestelling voor volgende week gekregen van een collega van mij. Zijn dochtertje wordt 7 jaar. Ik vragen naar hobby's, lievelingskleur, wat er tussen moet,...

Antwoord: "oh dat maakt allemaal niet uit, doe maar wat, ik zag al dat je heel creatief bent!"

Uh .. ja okee :) Maar uh, maar helemaal uit het niks? Geen flauw idee of het een meisje-meisje is, welke kleur,... geen hobby of niks! Enkel dat ze wel politievrouw wil worden. Misschien dan daar iets mee. Maar waarmee ik het moet vullen? Gewoon meringue en jam? Dat lust iedereen? Maar vind dat zo saai haha.

Iemand ervaring met dergelijke bestellingen, tips? :) Zou niet willen dat ik em volgende week mee geef en dat ze denken van "jee, wat is me dat !!"

2

Re: "doe maar wat"

:think: nouou, een meisje van 7 weet best wat ze wil over het algemeen  :Y

Kun je niet voorzichtig vragen of hij aan z'n dochter wil vragen wat ze wil en wat ze lekker vindt?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ja dat heb ik al gevraagd :D of er niet "iets" was wat ze graag deed, waar ze graag naar keek (reactie: ja 32...kanaal 32 op tv bedoelde hij dus, ketnet blijkbaar) Maar daar kom ik uiteraard ook geen stap mee verder :D

En idd, op 7 jaar weten ze vaak al goed wat ze willen, daarom dat ik toch iets zou willen weten. Zou jammer zijn als ze iets helemaal anders in gedachten heeft natuurlijk.

4

inderdaad zou jammer zijn als ze het taartje niet helemaal naa rhaar zin vind.

Misschien toch nog eens informeren toch zeker wa vulling betreft, want smaken verschillen nu eenmaal enorm. En tegen u collega zeggen dat je toch graag wat meer info over zijn dochtertje zou hebben (lievelingskleur, hobby, favoriet programma op kanaal 32 (hier is dat dus geen ketnet maar nickolodeon junir of zoiets,( want daar komen veel verschillende programma's op he), zodat je met die gegevens creatief aan de slag kunt

succes

5

Of pip of oililly? Lekker fleurig.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

Anders vraag je of je haar zelf een keer mag bellen?

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Lilar schreef:

Of pip of oililly? Lekker fleurig.

Heb ik nog nooit gedaan, is dat moeilijk? Heb ook niet bijster veel uitstekers en totaal geen budget voor nieuwe dingen. Kan het wel proberen.

@ toertje, idd smaken verschillen enorm, daarmee dat het moeilijk is om zomaar iets te doen... Wil graag bij elke taart weer iets nieuw proberen omdat ik nog veel moet/wil leren. Enja, om dan "gekke" vullingen uit te proberen, die ze misschien niet gaan lusten, is ook zo stom.

8

Belgje89 schreef:

Heb ik nog nooit gedaan, is dat moeilijk? Heb ook niet bijster veel uitstekers en totaal geen budget voor nieuwe dingen. Kan het wel proberen.

Ik heb pas deze gemaakt. http://www.mijnalbum.nl/Foto-8VDA8CLI-D.jpg
Hier heb je bijna niets voor nodig.

9

Dat is inderdaad nog makkelijk te doen (denk ik) Is die onderste in 2 stukken bekleed, en op de naad dan die "kabel" of eerst een laag en daar een laag overheen (snap je wat ik bedoel?... is misschien wat verward uitgelegd)

Van die kleine schattige bloempjes heb ik al vaker voorbij zien komen, vind ze zo lief! Welke zijn dat? Is dat een malletje?

10

De onderste is geheel bekleed met rood. Wel iets dunner dan normaal. Hier overheen een lap roze en een blauw randje.
Als laatste het gele randje en de stippen erop geplakt.

De uitsteker die ik heb gebruikt is de PME Flower Blossom Plunger Cutter SMALL

en soms gebruik ik deze JEM Baby/Daisy Blossom & Primula set/10

11

je kunt ook alleen de rand rood bekleden en daar een roze deksel overheen doen; scheelt een dubbele laag bovenop ;)

12

Dankje voor de tips! Als ik mijn collega dadelijk nog tegen het lijf loop dan ga ik eens vragen of zijn vrouw me niet even wat dingen kan doorgeven :D die zal waarschijnlijk wel meer dingen weten van haar dochter...  :shh:

13

Heb hem net nog een keer gevraagd wat ze graag heeft. En na lang denken schoot opeens de naam "Dora" in z'n hoofd :D

Het is iig al geen "meisje-meisje", geen roze of dergelijk. Ze voetbalt wel graag. En wat er tussen moet sja dat maakte weinig uit "doe maar gelijk bij de bakker" uhm.. :D haha, bokkenpootjes of zo was ook goed toen ik dat zei, kitkat ook (hoewel hij dat niet eens kende maar dat was ook goed)  :grr:  :lol:

14

:lol:  :think:  :rolleyes:
en succes ermee :s  :thumb:   ;)

15

Carien schreef:

hier sluit ik me bij aan  :lol:  :lol:  :lol:

Liefs, Zanoni

16 Laatst bewerkt door Belgje89 (07-03-2012 11:45)

Haha dankjewel :D
Hij had net nog gebeld, zijn vrouw zei dat de leeftijd er op moest, haar naam, voor 10pp (jammer zo weinig, geen stapeltje, vind dat precies wel mooier, stapels) en een doratekening. Dat wordt puzzelen dus!

Enkel die vulling nog hé, verdorie toch.... Dat bepaalt toch ook veel! Mja.... Bokkenpootjes dan maar? En vanilllemeringue?

ik zag opeens een JOEKEL van een dt-fout, en ik, allergisch aan spelfouten, schaamde mij rot en heb het even aangepast hihi

17 Laatst bewerkt door Carien (07-03-2012 10:24)

tsja, jammer hè, kun je in ieder geval niks bijzonders maken  :rolleyes:

bokkenpootjes vinden de meeste mensen idd lekker, evt met 4vruchtenjam oid, maar vanillecrème kan ook goed.

Aangevette slagroom met lemoncurd is ook bijna altijd een goede neutrale, maar da's wel voor in de koelkast natuurlijk.

18

ik kwam deze tegen via google en blijkt ook op deze site te staan. misschien een idee : http://i40.tinypic.com/fbw6s2.jpg

Ik zou een leuke taart van jojanneke maken! Vindt ze vast leuk!
Bijvoorbeeld zo iets!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GZCA6EON.jpg

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

20

Zanoni schreef:
Carien schreef:

:D  .....ben wel benieuwd naar het eindresultaat straks!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

21

Esther161068 schreef:

Ik zou een leuke taart van jojanneke maken! Vindt ze vast leuk!
Bijvoorbeeld zo iets!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GZCA6EON.jpg

Dat lijkt me idd heel leuk om te maken ! (ken het vogeltje op zich niet maar ziet er allemaal heel vrolijk uit :) )

Bedankt voor de tip iig, maar het mocht een Dora taart worden dus ga nu op zoek naar een leuke tekening voor erbovenop :)

22

Suetje schreef:

ik kwam deze tegen via google en blijkt ook op deze site te staan. misschien een idee : http://i40.tinypic.com/fbw6s2.jpg

Is idd ook weer een ander idee! Maar het mocht Dora zijn dus zal misschien voor ander keertje zijn ;) Toch bedankt om mee te denken !

23

Paola schreef:
Zanoni schreef:
Carien schreef:

:D  .....ben wel benieuwd naar het eindresultaat straks!

Ik zal em hier posten dan ;) (loop nog aardig wat taartjes achter, stuk of uh 6-7 denk ik hihi)