1

Onderwerp: Hoe maak je een kussentaart?

Ik heb de pillow pan set zitten bekijken en ook wat foto's van zo'n taart. Nu vraag ik mij het volgende af.

Maak je altijd 2 helften op elkaar? ik denk van wel anders heb je geen kusseneffect, dus 2 keer achter elkaar dezelfde taart bakken.

Ga je dan iedere helft snijden, vullen en bekleden en als je deze dan aan elkaar maakt op het randje versieren.

Moet je de onderste taart dan stutten?

Of worden deze kussentaarten voornamelijk van cake gemaakt en dus niet gevuld.

alvast bedankt voor jullie antwoorden

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Re: Hoe maak je een kussentaart?

Ik lees even mee, ik ben namelijk ook benieuwd  :Y

3

Hoe ik het doe is als volgt: een mooi hoge vierkante taart bakken van gewone cake (dit ivm het snijden later).
-de cake vullen net als je andere taarten
-taart in de koelkast zetten (dit zodat hij makkelijker te snijden is)
-vervolgens de taart met een goed mes afronden en snijden in de vorm van een kussen.
-de taart omdraaien en ook die kant afronden snijden (net als de andere kant)
Vervolgens de taart afsmeren met botercreme, bekleden ennnnn klaar is kees! :-)

Succes

4

Ik heb de pillow set. Kan van cake en van biscuit. Bij biscuit kan ie iets inzakken, maar lgt beetje aan zwaarte van de vulling.

Je bakt de wilton pillow pan dus 2x achter elkaar. Bakken, uit vorm, en dan nog een keer bakken.

Je hoeft dan niks meer bijsnijden, gewoon op elkaar zetten.

Heb het eerst geprobeerd middels snijden, maar vind met zo'n pan toch wel veeeeeeel makkelijker.

Mijn kussentaart met wilton pillow pan (middelste formaat). Voor dit kussen heb ik biscuit gebruikt. Inzakken viel mee.:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=170648

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

Die had ik nog niet gezien, maar wat een geweldige taart. Lijkt mij zo lastig om de hond zo mooi te vormen en in verhouding te brengen, maar het is het zeker een keer proberen waard om me hier aan te wagen :)

Maar hoe bekleed je dan het kussen op de juiste manier? En hoef je niks tussen de 2 kussen delen in te leggen? Zoals douwels en een taartkarton?