1

Onderwerp: tips fondant uitharden

Hallo allemaal,

Ik heb geen tylose in huis (binnenkort toch maar eens halen) en laat mijn figuurtjes meestal gewoon drogen.
Dit gaat goed, omdat het nog redelijk simpele figuurtjes zijn, waardoor ik nog geen tylose nodig heb gehad.
Nu heb ik echter wat fondant gekregen pasgeleden, voorgekleurd, en dit gebruikt om lekker te freubelen.
Helaas wordt een gedeelte dus na een paar dagen nog steeds niet hard en ben dus bang dat dit van een merk is, welke niet uit hard.
Ze zijn echter zoooo leuk, dat ik ze niet weg wil gooien om nieuwe te maken. (is voor mezelf, dus niet voor een klant)
Zijn er manieren om deze figuurtjes toch een beetje uitgehard te krijgen??

p.s. ze komen tegen de zijkant van de taart te staan en worden zo ondersteund, ze hoeven niet zelfstandig te blijven zitten/staan.

Vast bedankt.
Groetjes Sandra

I may not be perfect, but i'm always me

2 Laatst bewerkt door Carien (03-03-2012 12:16)

Re: tips fondant uitharden

een half uurtje in de oven op 100graden (laag iig); dan zijn ze nog erg zacht ivm warmte, maar bij afkoelen wordt het hard :Y

Er zijn idd merken die niet uitharden :s , hopelijk heb je die niet gebruikt....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Hahaha, dat weet ik dus niet, zat geen verpakking meer om heen.
Ben een beetje bang van wel, maar ga gewoon de oven tip uit proberen, niet geschoten is altijd mis.
tnx  :thumb:

4

Geprobeerd.......en netjes de prullebak in gekieperd hahahaha  :lol:
De fondant was helemaal gesmolten, had hem niet te hoog gezet, maar er was niet veel van over.  :grr:
Toch een "verkeerde" soort fondant.
Nou ja, begin gewoon overnieuw, geeft niks.  ;)

Ik zet mijn oven alleen aan...niet de tempratuur aan. Alleen de ventilator aan. En de deur een stukje open. Zo drogen ze sneller.

Bakken is mijn passie!!!

6

En ik zet hem op 50 graden....... ;)

Lekker he, verschillende mensen, verschillende manieren van werken....  :lol:

7

Ok, die tip gaan we onthouden.

Maar had nu ws niet geholpen, was gewoon een verkeerde soort fondant om te boetseren.
Geeft niks, heb het gekregen en ben er super blij mee, alleen dan weet ik dat deze niet hard wordt.
Sommige kleuren wel....dus ga gewoon even testen  :Y