1

Onderwerp: Rudolph‘s cupcakes

Ik heb het boek van Rudolph‘s cupcakes en ik moet zeggen dat een  beetje teleurgesteld ben over de recepten.

Ik krijg heel erg mooi cupcakes ,maar qua smaak zijn niets bijzonder,dan praat ik over de basis cupcake recept.

Hier komt die.

200 gr bloem
1eetl. bakpoeder (7gr)
mespunt zout
220 gr suiker
1 ei
180 ml melk
60 ml zonnenbloemolie
merg geschraapt uit een vanillestokje of 1 eetl. natuurlijk vanilla extract.

verwarm de oven voor op 180 graden C
zeef de bloem en bakpoeder boven een kom.
Meng met een garde de suiker en het zout erdoor
mix in een andere kom het ei met de melk, de zonnenbloemolie en de vanille.
Voeg beide mengsels bij elkar en mix ze, op lage stand, tot een glad beslag.
Mix het beslag vervolgens nog 10 seconden op de hoogste stand.
Zet de cupcakevormpjes in de cupcaketray en vul ze voor driekwart met het beslag. Bak de cupcakes in de voorverwarmde oven in ongeveer 25 minuten gaar.

Ik heb niet alle recepten nog geprobeerd,maar deze vind ik niets.

Heeft iemand iets anders gedaan dan hoor ik graag.

bedankt
jose

2

Re: Rudolph‘s cupcakes

Maar je kan er toch van alles doorheen doen voor de smaak, chocolate chips, stukjes gedroogde appels en rozijntjes, smaakjes...

Wel een bijzonder recept, meestal wordt het een muffin als  je er olie ipv boter doorheen doet, toch?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Tja maar basis is basis toch? Daar is over het algemeen niks bijzonders aan.

@ Annemiek, niet per definitie hoor. Heb ook weleens de cupcakemix gemaakt met zonnebloemolie en dat ziet er hetzelfde uit als met boter. Smaak is iets kruidiger maar wel heel lekker! :)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

tja, ik heb het boek ook, maar ik heb hem juist niet voor de basiscupcakes gekocht maar voor de combinaties en 'vreemde cupcakes' .
Ik kan niet wachten tot ik uitgelijnd ben en de bombay cc  kan proberen (yoghurtsaffraan cc met mango/passiecreme en gesuikerde cashews) of de limoncello's (amnadelcc met citroencreme en canuccini) of de The King (bananen cc met pindacrem en chocola) of de mandarijncc met pepernotencreme voor sinterklaas.....

* houdt op met typen voordat ze begint te kwijlen....*

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5 Laatst bewerkt door Mirka (06-10-2011 15:00)

Ik vind het eigenlijk juist een prima boek: je krijgt een aantal, gewone, basisrecepten en voor de rest ongewone combinaties die erg lekker zijn (die ik geprobeerd heb toch). :P  :Y   :9  :P  :9
Maar ja, iedereen is daarin verschillend denk ik. :think:
Wat ik heel leuk in het boek vind, is dat er geen kleurstoffen gebruikt worden, eens iets helemaal anders dan versiering in fondant, icing, ...  :Y

6

Het klinkt lekker!
Ik heb een vraag, hoeveel cupcakes kunnen hiermee gemaakt worden?
En de olie is om het langer smeuig te houden, boter stolt als het koud wordt maar olie blijft zacht!

Mirte schreef:

dat staat toch bij het recept? 12 cupcakes....

ik vind ze ook niet lekker hoor, plakkerig en klef. heb de olie ook 1 op 1 vervangen met boter, dan smaken ze beter.
maar nog steeds klef. ik denk ook dat het door de enorme hoeveelheid melk komt, en de relatief veel suiker van het recept.

de chocolade basisvariant vind ik wel lekker.

ik heb het boek vooral voor de toppings, en de vreemde combinaties van hartige cucpakes.

I never met a calorie I didn't like....

8

Mirte schreef:

Het klinkt lekker!
En de olie is om het langer smeuig te houden, boter stolt als het koud wordt maar olie blijft zacht!

Zou je dan ook half boter/half olie kunnen doen?

groetjes Wilma

9

Ik vind dit recept ook klef en niet lekker van smaak. Viel me hard tegen.

Ik heb het boek toch gekocht voor de toppings en de combinaties van smaken die erin staan.

Ik doe gewoon onze cc mix gebruiken en dan combineer ik met Rudolph's toppings, maar eerlijk gezegd ook die pas ik aan naar minder boter in het recept.

Voor smeuige cc gebruik ik BlueBand vloeibaar met roombotersmaak.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

10

Ik had het boek uit de bieb en vond het ook al eerder een toevenboek ;)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

11

Dit recept bevalt mij ook niet, erg kleffe en compacte cc.
ik haal er 15 uit dit recept, maar dan houdt ik ook van platte cc.

de toppings zijn geweldig.!

en probeer zeker eens de Crazy Carrot, zowel cake als topping: VERUKKELIJK!!!

12

ik ben helemaal happy met het boek en ook de mensen waar ik de cc's voor maak zijn enthausiast. Het is natuurlijk voor iedereen anders maar bij mij staat het boek vooraan en vooral de hartige cc met bitterbal is hier favoriet.....

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

13

Bij ons worden de Nigella-cc ook beter gesmaakt dan de basis cc van Rudolph. Die met amandelmeel en de chocolade cc zijn dan weerr wel erg lekker.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

ik heb de crazy carrot in de oven staan en het ruikt heerlijk

de smaak word vervolgd

15

Wij vinden hier de Cupcakes heerlijk, ze blijven  ook veel langer  vers dan bijvoorbeeld  die van de cc mix.
Zo zie je maar weer hoe smaken  (gelukkig ) verschillen

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

16

Ik snapte de eerste reacties ook al niet, ik vind de basisrecepten prima, vooral de chocolade!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

nou ik kan anders zeggen dat ze verrukkelijk zijn

18

Volgens mij komt het inderdaad door de melk. Als je de melk vervang voor een juiste hoeveelheid ei krijg je een recept dat je waarschijnlijk lekkerder vind. Melk maakt bij mij de cake altijd erg droog van smaak en compact, terwijl ik juist van luchtige eiercake houdt.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

19

ik vind het leuk voor de ideeen en verschillende smaken. vind sommige recepten wel wat bewerkelijk, maar wel leuk eens anders botercreme te maken dan van de mix of swiss merenque. Hier hebben we onlangs de mandarijn/bastogne versie gegeten. Erg lekker hoor.

ben ook nog er benieuwd naar de bitterballencc's. Goed om te horen dat ze lekker zijn. Ga ze zeker eens maken!

20

Ik heb de limoncello's al meerdere keren gemaakt en ik vind die cupcake met amandelmeel dus fantastisch lekker en goed.

Ik vind deze echt een aanrader.
De citroencrème ...daar twijfel ik nog een beetje over.
De eerste dag vind ik 'm best heavy ...een dag later lekkerder.
Waar dat door komt....?? Geen idee.