Onderwerp: Oehoe.... Nu nog een leeg nestje: Zwangerschapsverlof
Een collega vroeg mij om een taart te maken voordat ze met zwangerschapsverlof ging. Vandaag was dan de grote dag. Wat het worden moest? Nou ik mocht doen wat ik wilde.... Dat is altijd leuk
Ik wilde eigenlijk geen taart met allemaal babydingen erop want de baby is er nog niet (die taart komt straks wel...haha) Ik wilde al heel lang graag een uilentaart maken. Dus toen bedacht ik een zwangere mama-uil, papa-uil, + leeg nestwiegje. Had ik eindelijk een goede reden om de uilenuitsteker bij Bien te bestellen
. Was die uitverkocht. Helaas, helaas. Dus toen maar zelf aan de frobel gegaan. Hartstikke leuk. (Ook al lijkt het meer of mamauil aan het basketballen is, maar dat mag de pret niet drukken)
Bij het bakken van het biscuit liep ietwat anders dan gepland. Ik had met mijn suffe hoofd het verkeerde bakblik gepakt. Inderdaad een grotere. De taart bleef een beetje achter qua hoogte. Toen kwam ik op het lumineuze idee om nog een laag biscuit bij te bakken en die te kleuren met roze en blauw. Komt dat thema ook nog een beetje terug. Het stapelen van de twee verschillende biscuits was een beetje een ramp. Het werd een allerminst strakke taart. Ik heb lopen stoeien met vullingen en botercreme om het enigszin egaal te krijgen. Maar het was een hopeloze zaak
en ik heb de waterpas er maar niet bijgehouden. Want het was zo wel duidelijk. Iemand van jullie misschien de gouden tip?
Tijdens het uitrollen van de fondant was op miraculeuze wijze een enorme naad in het midden van het fondant ontstaan. Dit zag ik te laat, maar dat heb ik mooi kunnen maskeren met een heule lange tak. De compositie werd iets anders dan verwacht.... Maar goed hier issie: mama en papa uil vol verwachting met daaronder een koe die van het wachten in slaap is gevallen. (ze woont op een boederij). Aan de zijkant had ik nog de tekst: "De laatste loodjes" gemaakt.
Iedereen was enthousiat....Dus ik ook maar
De vulling: laagje chocolade + kersen
Bokkenpootjes vulling
De foto's

De binnenkant:

~ Neem je dromen mee de dag in ~
(ben nogal koeiengek
)