1

Onderwerp: Als een vlinder wil ik worden...

Hallo,  :)

Leuk dat je op mijn berichtje hebt geklikt!  :Y

Ik heb een hele grote knoop doorgehakt: ik stop met werken en ga alle tijd en energie in mezelf en mijn lieve gezinnetje steken!!
Gisteren mijn laatste werkdag gehad en ben ontzettend verwend geworden met heel veel lieve woorden, kaartjes, cadeautjes, bloemen en gezellig samenzijn!!
Om bij mijn vertrek een zoete nasmaak achter te laten  ;) , heb ik mijn lieve collega's getrakteerd op...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MJTHXNZX.jpg

Ons logo heeft een vlinder en dus was het deze keer niet zo moeilijk om te bedenken welke decoraties ik zou maken!  :lol:

Voor wie het leuk vindt om te weten en lezen:
Bij de taart had ik een kaart met...hoe verrassend...vlinders  :lol: met een klein gedichtje:
Als een vlinder wil ik worden,
vlijtig fladderend, luchtig en licht.
Als een vlinder wil ik zijn,
door beide vleugels gedragen, in evenwicht.

En een paar zinnetjes om de symboliek van de taart uit te leggen:
Een blanco basis...net als ik op het gebied van blindheid en slechtziendheid, 7 jaar geleden.
Een stapel...net als mijn ervaringen en kennis die zich met jullie hulp laag voor laag opstapelde.
Gekleurde vlinders...net als jullie die mijn (werk)leven kleur gaven.
Zoet is deze taart...net als mijn herinneringen aan jullie!

Dit was mijn manier om "Bedankt!" te zeggen... Lang verhaal voor één foto,  :o  :D  maar hopelijk vonden jullie het leuk om te kijken en lezen!

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Zoete groet,
Mandy

2

Re: Als een vlinder wil ik worden...

Leuke vrolijke taart :thumb:  :thumb:  :thumb:

3

:thumb:  wat een vrolijke, mooie taart en wat een mooie woorden heb je erbij gedaan :Y
(ik wil wel altijd graaaag weten hoe zo'n taart nou smaakt O-)  :o  ;) )

Heel veel plezier met je vrijere tijd  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Mooi symbolisch!
Veel geluk met je keuze! lekker van genieten

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

5

Mooi verhaal zeg en je hebt een mooie taart gemaakt ook. Ik vind je keuze ook heel dapper! Dan doen er niet veel in deze tijd. Ik wens je toe dat je keuze je alles geeft wat je ervan verwachtte.

Tieneke

6

Wat ontzettend mooi, de taart en het verhaal erbij!!!! Heel mooi afscheid!

Veel geluk met wat je gaat doen!!

7

Wat goed dat je de keuze hebt durven maken
Veel mensen blijven hangen uit angst of maken geen keuze.
Knap hoor. T leven mestaat uit zoveel meer dan werken en carriere vind ik
.
En de taart is ook errug mooi.

8

Wat een prachtige taart en een dappere beslissing inderdaad! Zo laat je inderdaad een hele zoete nasmaak achter.  :)

9

Prachtige taart en heel mooi je gevoelens verwoord!  :Y

Groetjes, Angela

Mooie symboliek en mooie taart.

Ik vraag mij de hele tijd al af hoe iedereen wit zo mooi wit krijgt. Als ik iets met wit doe, zitten er altijd kleine pluisjes in die ik er onmogelijk allemaal weer uit krijg. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

Groet Ingrid

11

Leuke taart en mooi verhaal ook! Veel plezier met je gezin!

12

Bedankt voor alle leuke en vooral ook superlieve reacties!!  :)

@Carien: Ik weet niet of er nog een stukje over is, maar anders mag je gerust proeven hoor...weet je meteen hoe hij smaakt!  :lol:  ;)
Maar ik had er inderdaad de vullingen nog niet bij vermeld... :o
Kleinste taartje: 2 lagen hazelnootcrème en 1 laag cappuccinocrème.
Middelste: 2 lagen witte chocoladecrème en 1 laag bosvruchtencrème.
Grootste: 2 lagen vanillecrème met verkruimelde bastognekoekjes en 1 laag kersenvlaaivulling.

@Ingrid: Ik zorg altijd dat ik onder mijn witte schort ook lichte kleding draag als ik met wit werk. En ik zorg er uiteraard iedere keer voor dat mijn ondergrond waarop ik uitrol en vooral ook de roller zelf helemaal pluisvrij en schoon is. Hoop dat je hier iets aan hebt?

Zoete groet,
Mandy

13

Mooie taart!!!

Mentje schreef:

@Ingrid: Ik zorg altijd dat ik onder mijn witte schort ook lichte kleding draag als ik met wit werk. En ik zorg er uiteraard iedere keer voor dat mijn ondergrond waarop ik uitrol en vooral ook de roller zelf helemaal pluisvrij en schoon is. Hoop dat je hier iets aan hebt?

Zoete groet,
Mandy

Bedankt, dat had ik nog niet geprobeerd, die witte kleding. Goeie tip!

erg mooie kleuren!

16

prachtige taart en ook ontzettend mooi/lief verwoord :Y

17

Mentje schreef:

@Carien: Ik weet niet of er nog een stukje over is, maar anders mag je gerust proeven hoor...weet je meteen hoe hij smaakt!  :lol:  ;)
Maar ik had er inderdaad de vullingen nog niet bij vermeld... :o
Kleinste taartje: 2 lagen hazelnootcrème en 1 laag cappuccinocrème.
Middelste: 2 lagen witte chocoladecrème en 1 laag bosvruchtencrème.
Grootste: 2 lagen vanillecrème met verkruimelde bastognekoekjes en 1 laag kersenvlaaivulling.

:o lees het nu pas, dank voor je antwoord  :thumb:
ze hebben vast heul lekker gesmaakt, zo klinken ze wel tenminste :9 Er is vast niks meer over :nooo  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

fijn dat je voor het thuismoederen hebt gekozen. Tegenwoordig is dat helaas niet meer vanzelfsprekend.  Je taartje is mooi strak... vind dat altijd toch raar klinken mooi strak. :lol:

Zonder taart geen feest!

Mooi hoor, maar je uitleg van de taart (symboliek) is  super.

Groetjes van Nicole!!

20 Laatst bewerkt door marjon r (02-03-2012 20:25)

koekenbakkerBrinky schreef:

Ik vraag mij de hele tijd al af hoe iedereen wit zo mooi wit krijgt. Als ik iets met wit doe, zitten er altijd kleine pluisjes in die ik er onmogelijk allemaal weer uit krijg. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

Groet Ingrid

Heb van Annelies geleerd dat je voor je met wit werkt met een klein stukje je handen schoon moet maken en en je werkplek.Helpt echt tegen pluisjes

taarten maken word  steeds leuker!

21

Hoi Mandy,

mooie taart en mooi die gedachte er achter!

Je hebt groot gelijk dat je er nu volop voor je gezin wilt zijn.
Veel mensen zeggen dat dit financieel niet haalbaar is, maar het is maar net wat je er voor over hebt....
En het'dan heb ik niks te doen of verveel ik me zo/kom ik niet meer onder de mensen" is ook een beetje onzin...
Er is vrijwilligerswerk zat, het levert wel geen geld op (wat bij redelijk wat mensen toch wel een probleem is: ja dahaag, ik ga niet werken als ik niks krijg) maar het is o zo nuttig en mooi werk. En hoognodig...
Soms kan iemand idd écht niet anders dan met twee partners werken of een één-oudergezin, maar als je met minder genoegen neemt (kleiner huis, minder uitjes, minder vaak en minder ver weg op vakantie enz enz), krijg je daar zo onbetaalbaar veel voor terug!!

Een veilige basis voor je kids, ook al komen ze later uit school en zeggen ze hoi mam, doei mam ik ga spelen, ze weten dat je er bent voor hun en dat geef veel stabiliteit in een kinderleven en zo'n goede basis voor later......
Plus nog het feit dat ze ook leren dat niet alles kan, maar dat het gezin het belangrijkste van al is....
En samen een spelletje doen, knutselen, stukje fietsen of weet ik wat, kost niet veel geld, maar zet zich vast in een kindergeheugen.
Plus dat je er allemaal van genieten.

Waarmee ik maar wil zeggen, ik vind je besluit erg goed.
later als ze weer groter zijn, kun je altijd weer wat doen...
Geniet er van en doe ook af en toe lekker iets alleen of met vriendinnen   :thumb:    ;)

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

22

wat een super vrolijke taart!

Liefs, Zanoni

23

prachtige taart!!

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

24

:thumb: Wat een mooie, vrolijke taart. Mooie symboliek ook.
Veel geluk gewenst met je keuze!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

25

Bedankt weer allemaal voor de leuke complimentjes en de superlieve woorden!!  :)

marjon r schreef:
koekenbakkerBrinky schreef:

Groet Ingrid

Heb van Annelies geleerd dat je voor je met wit werkt met een klein stukje je handen schoon moet maken en en je werkplek.Helpt echt tegen pluisjes

Goeie tip, bedankt!  :thumb:

Zoete groet,
Mandy