1

Onderwerp: biscuit in braadslee? kan dat?

Hallo,

Ik wil graag een biscuit bakken in mijn braadslee,.
Is dat mogelijk en hoe kan ik dat het beste doen?
En hoe reken ik uit hoeveel beslag ik moet maken?

Groetjes Shirley

2

Re: biscuit in braadslee? kan dat?

Ja hoor dat kan wel! Goed invetten zodat hij er makkelijk uit komt.

Voor de hoeveelheid beslag het volgende. meet hoeveel er in kan (litermaat gebruiken) met water. Kijk dan in de tabellen in het menu aan de linkerkant. Bij het tabelletje van de vierkante vormen staat ook een inhoud vermeld. Als je dan die hoeveelheid neemt moet het volgens mij goed komen....

succes!

Proost!

3

Ik heb het vorig jaar een keer geprobeerd, en dit ging niet goed. Biscuit kwam nauwelijks omhoog, en werd 1 harde massa. Achteraf denk ik dat het probleem was, dat de mixer deze hoeveelheid niet aan kon, en dat het niet het probleem was dat het in de braadslede gebakken werd. Dus ik denk dat het wel kan, maar houd er wel rekening mee, met deze hoeveelheden de gehele diepte van je kom mee moet nemen, en niet alleen het onderste gedeelte. (Met een Kenwood, of Kitchen Aid moet het m.i wel lukken.

Ja!! Ik heb het pas geprobeerd op de gok en ging prima!! Wel goed invetten!

Beste God, als u mij niet dun wilt maken, maak dan aub al mijn vriendinnen dik :-))

oke mooi zo! ik ga gewoon proberen en desnoods mix ik het beslag in 2 keer... ik ga er van de week mee aan de slag! bedankt!

Gaat prima hoor! Hoewel de goedkope braadslee van de Ikea beter gaat dan die met dubbele bodem die ook op het fornuis kan om aan te braden!

Suc6!!

Beste God, als u mij niet dun wilt maken, maak dan aub al mijn vriendinnen dik :-))

dankje, ga het proberen.
en hoe zorg ik ervoor dat het een hoog baksel word?
vorige keer is het me niet echt gelukt, en toen heb ik zelf rijzend bakmeel gebruikt, maar het steeg niet de vorm uit. wat doe ik verkeerd?

9

Een beetje late reactie maar in de braadslee kan prima. Ik heb het een maand geleden ook geprobeerd. De braadslee had wel een redelijk dunne bodem. De taart was prima geworden.

Ik heb nu ook een steelpan bij de action (3,99) gekocht (soort van gietijzer) waar ik nu een taart van 16 cm in bak. Ging prima, taart kwam er erg mooi uit.

10

Handmixer geregeld omhoog en omlaag trekken zodat de gehele massa in beweging is, dan moet het gewoon lukken.

Voor de maat neem ik ook wel eens een ovenschaal wel met bakpapier, sommige nemen pannen, dus waarom zou een braadslee dan niet kunnen?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij