1

Onderwerp: hoe zit dat met prijzen op je blog?

ik kwam hier een stukje tegen over dat iemand prijzen op de site had staan maar geen kvk nummer had .

ik heb ook prijzen op mijn blog staan maar doe het voor de hobby. mensen bestellen wel taarten dus hoe kan ik dat dan het beste doen.

moet ik de link naar de prijzen weghalen en wat moet ik er dan voor in de plaats zetten/typen om mensen wel bij me te laten bestellen?

groetjes kim

2 Laatst bewerkt door rorico (01-03-2012 16:43)

Re: hoe zit dat met prijzen op je blog?

het is idd af te raden om prijzen te vermelden, zonder dat je beschikt over een kvk.  de belasting kan dit dan gaan zien dat dit meer is dan hobby (ookal is het voor jou puur hobby)

ikzelf heb een richtprijs eronder gezet, dat als hobbybakster geen prijzen mogen worden vermeld, en dat de prijzen afhankelijk zijn van wensen en vullingen, en dan een pp prijs tussen de zoveel en zoveel.

dan hebben ze toch een beetje een idee wat zoiets kost.

(poeh, geen wonder dat ze tegen mij zeggen dat ze een taart goedkoop vinden,haha, jouw prijzen gaan haast richting 'meer dan hobby')

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

poeh, geen wonder dat ze tegen mij zeggen dat ze een taart goedkoop vinden,haha, jouw prijzen gaan haast richting 'meer dan hobby')

ja echt??? :o  :o  :o , heb toch echt goed rond gekeken en vergeleken. dacht dat het zo wel kon en niet té veel was. welke prijzen hou jij dan aan.
je bent toch gauw 4 uur bezig met een taart, de kosten zijn zoiezo 10,- als je de vulling, boter, eieren, fondant/marsepein bij elkaar rekent.ben eigenlijk wel benieuwd wat jij rekent....

ik vind jou prijzen ook erg hoog ! ik vraag voor een 15 cm 10,00 en voor een 20 cm 15 euro

5

jah voor een hobby bakster is het wel erg hoog
als het een hobby is reken je geen uur werk toch?
want in het hebben van een hobby steek je ook veel tijd
hahaha anders is het geen hobby meer  :lol:

daar hebben jullie gelijk in. heb ondertussen al de prijzen eraf gehaald en ga ze aanpassen.

bedankt allemaal.
groetjes kim

7

Ik vraag toch echt wel meer dan 15 euro voor een 20 cm taartje. Het is wel een hobby en ik hoef mijn uren niet betaald maar ik hou er wel rekening mee dat er een moment komt dat mijn oven aan vervanging toe is en slijtage van apparaten vind ik ook bij de kostprijs horen. Daarentegen vraag ik geen extra's voor boetseersels rozen oid. Jij als hobbybakster weet zelfs het beste wat de kostprijs van jou taarten is en ook hoeveel je voor je taartenpotje wil hebben en als iemand dat er voor over heeft...prima toch. Vindt iemand anders dat bedrag erg hoog, ook prima, dan doen zij gewoon hun taarten voor minder weg. Laat je niks aanpraten en hou gewoon je eigen prijzen aan. Doe ik ook en wie dat te veel vindt gaat maar naar de Aldi.

8

Ik zit ook altijd maar te bedenken wat ik moet vragen voor een taart weet iemand een forumbericht of een site waar je een beetje trichtprijsen kan vinden ik vraag maar voor een appeltaart 24 cm maar 5 euro iedereen vind dit te weinig maar wat moet ik dan vragen 10 euro vind iedereen te duur ?? en maken jullie uitzonderingen voor famillie? (tante oom neef of nicht)?

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

9

ik lees even mee

Hoi!
Omdat niemand te koop loopt met zijn prijzen wil ik ze wel even hier neer zetten. Ik bak voor de hobby, ongeveer 1 taart per week.
Na geinformeerd te hebben bij onze boekhouder bleek dat ik te weinig verdien om het op te geven bij de belastingdienst, het weegt niet op tegen de administratie bij houden.
Ik plaats foto's op mijn hyves en facebook. Willen mensen prijzen weten, of andere info, dan vraag ik of ze me mailen en dan stuur ik hun een bestandje met alle info.
Daar staat dus o.a. dit in;

Ronde taart doorsnee 15cm (6 – 7 personen) kost 21 euro.   
*Ronde taart doorsnee 20cm (10 - 12 personen) kost 26 euro.
*Ronde taart doorsnee 25 cm (16 -20 personen) kost 31 euro.
*Vierkante taart 25 cm (20 – 25 personen) kost 37 euro.
*Wil je een stapeltaart, dan tel je de twee afmetingen
   bij elkaar op plus 5 euro extra. (2 lagen; 5 euro extra, 3 lagen; 10 euro extra)
*Het is ook mogelijk om een chocolade biscuit te bestellen.
  De meerprijs hiervan is €1,50.

Ik heb uitgeteld wat ik aan spul kwijt was voor n taart en daar vraag ik dan t dubbele voor, dus ingredienten 15 euro, kost de taart 30 euro. Voor familie vraag ik alleen de ingredienten vergoed...en soms rond ik t af naar boven.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

merk ondertussen wel dat het heel verschillend is wat iedereen vraagt. vraag nu:

ronde taart:
15 cm  +/- 6 pers.  15,-
20 cm  8-12 pers.  20,-
25 cm  10-16 pers.  25,-

vierkanten taart:
20/20 cm  13-16 pers.   25,-

hartvorm taart:
20 cm  10-12 pers.  20,-

Boltaart:
12 cm  4 pers.  7,50,-
20 cm  11 pers.  20

Mepper:
12 cm  4 pers.   7,50,-

voor sommige nog te veel omdat het maar hobby is, terwijl je er wel een uur of 4 voor kwijt bent! en voor andere weer te weinig. ik weet het ook niet goed hoor

Gewoon prijzen maken waar je je goed bij voelt! Als ze me te duur vinden is dat jammer....niets meer dan dat, ik hoef er niet van te leven, ik doe het voor mijn plezier, en zo kan ik af en toe weer wat nieuws bestellen!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

13

Je moet die prijs vragen waar je je goed bijvoelt. Ik hanteer hogere prijzen, maar dat is ook om de vraag een beetje laag te houden, ter bescherming van mezelf. Ik kan erg moeilijk nee zeggen en op deze manier kan ik nog eens een taart weggeven. Zoals dit weekend, 3 cadeautjes.

Jacqueline

14

als ik de "hobbyprijzen" zo zie dan denk ik dat ik toch eens omhoog moet  :think:

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

15

Ja ik ook ....... maar bij 3d taarten is het ok zo moeilijk ..... hoedoen jullie dat dan?

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl