Onderwerp: Trots op deze jongen...
... niet zozeer omdat ik de taart mooi vind geworden (had 'm liever nog iets fleuriger gezien, maar vond 'm vol genoeg zo) maar om de reden voor de taart.
Rowan is in december 2010 geboren. Na een aantal weken moest hij voor controle naar het Consultatiebureau. Daar constateerden ze een hartruis en zeiden ze dat ze bij de HA een doorverwijzing voor de kinderarts moesten halen. De (niet hun eigen)HA vond het echter niet nodig; veel baby's hebben een ruisje en houden daar niets aan over. Weer bij het CB drukten ze de ouders op het hart om toch een een doorverwijzing te regelen. Hun eigen HA vond dat gelukkig ook; Rowan bleek een sterk vergroot hart te hebben en zou zonder operatie niet lang meer te leven hebben!
Om een lang verhaal iets minder lang te maken; Rowan is op 04-03-2011 succesvol geopereerd en mocht een paar weken later weer naar huis. Voor zijn ouders is hij toen opnieuw geboren; ze moesten echt weer overnieuw beginnen.
Inmiddels is Rowan een stoere jongen van 1 jaar, aan wie je niet kunt zien dat hij zo'n heftige start heeft gehad. Om te vieren dat hij zondag een jaar geleden geopereerd is, mocht ik een taart maken. Zijn naam moest erop, plus de datum en een hart. Dit is 'm geworden:

Rowan van dichtbij:
Oma moest spontaan huilen toen ze de taart zag. Voor mij een enorm compliment.
taart heb je gemaakt 
Groen heeft de meeste stemmen gekregen
en daarnaast staat groen volgens mij ook voor 'nieuw leven', wat ik erg toepasselijk vond