1

Onderwerp: Biscuit niet gaar.

Ik heb vandaag 2x een biscuit gebakken die allebei niet gaar waren.
Bereiding zoals op het pak beschreven staat.
330 gram mix
200 gram ei
75 ml water

De eerste keer 40 min. in de oven op 170 graden.
De tweede keer 40 min. in de oven en daarna nog 2x 10 min.
Ik kon me niet voorstellen dat hij toen nog niet gaar was, er bleef iig niks aan mijn sateprikker plakken.
Nu "zaag" ik hem net door en tot mijn verbazing is hij aan de bovenkant nog "plakkerig".
Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe, word er een beetje moedeloos van.

2

Re: Biscuit niet gaar.

Welke mix heb je? Het lijkt me namelijk een beetje veel water.

3

Ik gebruik: fun cakes mix.
Op  de verpakking staat deze hoeveelheid water.
Zie nu bij anderen ook idd minder water staan.

4

Ik zou het eens proberen met de verhouding zoals ze hier rechts in de tabellen staan. Dus met minder water en meer ei. Ik hoop voor je dat het dan gaat lukken!

5

Dat ga ik zeker proberen.
Ik zie nu in mijn receptenboekje het recept uit die tabel staan voor een vierkanttaartje van 20*20.
Die is toen prima gelukt.
Voor mijn moeder, helaas, ze zal taart moeten kopen maar hopelijk voor mijn zoontje gaat het nu goed komen en krijgt hij een mooie mickey mouse taart.

Bedankt voor de tip, Christina

6

Wel vreemd, als het probleem teveel water is, dat deze hoeveelheid op de verpakking vermeld staat!

7

Op mijn pak funcakemix staat 330 gr mix, 250 gr ei en 33 ml water.

8

Op mijn pak "gewone" biscuit staat idd ook 33ml water.
Op mijn pak chocolade biscuit staat 75 ml water.
Heel erg vreemd.
Helaas nu wel twee biscuits in de prullebak kunnen gooien.

9

Op mijn pak choco biscuit staat ook 75 ml water en dat ging bij mij wel goed dus ik zou niet weten wat je dan niet goed doet.
Hij moet wel langer in de oven dan gewone biscuit, ongeveer 50 minuten met onder en boven warmte en dan op 160 gr . maar dat kan per oven verschillen.

10

Mijn biscuit met deze hoeveelheden gaat bij mij 50 min in de oven op een temperatuur van 150 gr constant

11

Esther68 schreef:

Mijn biscuit met deze hoeveelheden gaat bij mij 50 min in de oven op een temperatuur van 150 gr constant

En heb jij dan een electrische oven en gebruik je dan boven/onder warmte of heb je een heteluchtoven?

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

12

Kelly1609 schreef:
Esther68 schreef:

En heb jij dan een electrische oven en gebruik je dan boven/onder warmte of heb je een heteluchtoven?

Een heteluchtoven (vergeten in het eerder bericht erbij te zetten  :s )

13

chocobiscuit heeft gewoon andere verhoudingen als gewoon biscuit.
heb jij een chocobiscuit gebakken, die nu mislukt is?
choco moet er echt veel langer in, een gewone blanda moet zo'n 45 minuten, de chocoblanda zat er iets langer als een uur in!

ook heb je meer nodig om een hogere taart te krijgen, want hij rijst niet goed.
wat ik trouwens doe is zijn de verhoudingen van een gewoon biscuit aanhouden, ook voor de choco.

dus 333 gram mix, 5 m eieren en een klein scheutje water. dit is dan voor een ronde 20 cm van 7,5 cm hoog.