1 Laatst bewerkt door gonnie (03-03-2012 11:29)

Onderwerp: zo ziet mijn biscuit eruit, hoe kan dit beter?

Zo ziet mijn taart eruit. Hoe kan ik een mooiere taart krijgen zonder dat die in het midden inzaktt? Heb recept van de site gebruikt, 150 suiker, 5 warme eieren, 10 min geklopt, 125 bloem en 25 maizena. In hetelucht oven, temp van 140-175 graden laten oplopen. Ik heb al veel op het forum gelezen, maar ik weet nog steeds niet echt waar het nu nog fout gaat. Hebben jullie nog tips?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JVMRSVA8-D.jpg

En zo ziet de taart er uit na de tips die ik heb gekregen op het forum. Dank! Djehr,dank voor je tip, erg goed dat je me gewezen hebt op de temperatuur van de oven/recept! De (nieuwe) taart rechts is gemaakt met precies hetzelfde recept, alleen is die 50 min gebakken op 155 graden in oven, stand onder en bovenwarmte!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TEDHM8UF-D.jpg

2

Re: zo ziet mijn biscuit eruit, hoe kan dit beter?

Ik vind hem er netjes uitzien! De bovenkant wordt toch de onderkant. Mijn probleem is altijd dat ik een bol erop krijg  :(

ik vind hem ook mooi.
Bij mij word ie ook altijd rond van boven :s

4

lindaatje_41 schreef:

ik vind hem ook mooi.
Bij mij word ie ook altijd rond van boven :s

Ok, misschien moet ik vragen, hoe krijgen jullie hem bol aan de bovenkant :) ?wat doen jullie anders?

5

Je draait hem toch nog om? is er niks meer van te zien

Ik krijg mijn biscuits nooit zo hoog, kan dat komen doordat ik een combimagnetron heb?

6

Wil je een bolling dan? Daar word je niet blij van!

7

Als je een bolling hebt, zet hem dan direct onderste boven als je hem uit de vorm haalt met iets gewicht erop ( broodplank ) dan word hij heel mooi strak.

8

Waarschijnlijk zakt je taartje wat in als hij uit de oven komt? Als dat zo is  dan is hij net nog niet gaar genoeg. Gewoon een paar minuten langer in de oven en dan zou het probleem opgelost moeten zijn

9 Laatst bewerkt door gonnie (02-03-2012 21:09)

Lizaa schreef:

Wil je een bolling dan? Daar word je niet blij van!

was benieuwd waarom de ene taart een bolling krijgt en het bij de ander inzakt, waar zit het verschil in? Als ik iets meer een bolling zou hebben, dan heb ik iig geen probleem bij het snijden van de taart in lagen(misschien komt het ook niet erg duidelijk over op de foto dat de taart echt in het midden is ingezakt).blijf gewoon maar oefenen(bij kleinere taartjes gaat het bij mij wel beter, zelfde recept)

10

djehr schreef:

Waarschijnlijk zakt je taartje wat in als hij uit de oven komt? Als dat zo is  dan is hij net nog niet gaar genoeg. Gewoon een paar minuten langer in de oven en dan zou het probleem opgelost moeten zijn

In de oven zag je het ook al een beetje, maar misschien toch iets langer in de oven? maar dan met lagere temp, want hij werd al redelijk donker. Langer en lagere temp-zal dat ook eens proberen. Dank voor het meedenken!

11

Ik zou hem inderdaad op een lagere temperatuur bakken. 175 graden hetelucht als max. temperatuur is wel erg hoog. Ik zou als max temperatuur 160 graden hetelucht houden  :Y
De temperatuur die in het recept genoemd wordt is voor een electrische oven. 185 graden is gelijk aan ongeveer 165 graden hetelucht. Vandaar dat hij bij jou ook zo snel donker wordt.

12

djehr schreef:

Ik zou hem inderdaad op een lagere temperatuur bakken. 175 graden hetelucht als max. temperatuur is wel erg hoog. Ik zou als max temperatuur 160 graden hetelucht houden  :Y
De temperatuur die in het recept genoemd wordt is voor een electrische oven. 185 graden is gelijk aan ongeveer 165 graden hetelucht. Vandaar dat hij bij jou ook zo snel donker wordt.

Dank voor de tip!heb een nieuwe taart gebakken op lagere temp en die ziet er heel veel beter uit!