1

Onderwerp: kleuren van marsepein

Vandaag begonnen met het kleuren van marsepein.
pfffff wat een gedoe.
Ik wilde lime groen, dus 250 gr witte marsepein en een paar druppeltjes kleurstof en kneden maar....
Nou ik kon kneden wat ik wilde.. geen lime groen! grrrr was in staat om het hele potje erin te druppelen.
toen fuchia roze geprobeerd. werd het ook niet.
het werd gewoon lichtroze.

ondertussen was me boltaartje ook iets ingezakt, dus het zat me niet mee!

Vraag: hoe kleuren jullie?
Hoeveel druppels?
Als je er teveel in doet , krijg je dan geen hyperactiviteit effect? hahahaha ik loop nu wel te stuiteren.

Re: kleuren van marsepein

Welke kleurstof gebruik je?

3

Ik kleur het liefste met sugarflair en wilton.

Als je witte marsepein gebruikt moet je er rekening mee houden dat die al gekleurd is (wit) en dat je dus meer kleurstof moet gebruiken dan met blanke marsepein.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

Ik heb gekleurd met Wilton en sugarflair.
Maar met witte marsepein, ik dacht die is witter dus kleurt beter.
Ik ben nu door me wit heen en heb zeelandia liggen, ga morgen gelijk een stukje proberen

5

Witte marsepein is zonde om te kleuren, vind ik. Ik gebruik alleen wit +zwart om grijs te krijgen. Voor deze kleur heb ik electric green van AmeriColor gebruikt
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CPV6IE6S.jpg

Esther68 schreef:

Witte marsepein is zonde om te kleuren, vind ik. Ik gebruik alleen wit +zwart om grijs te krijgen. Voor deze kleur heb ik electric green van AmeriColor gebruikt
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CPV6IE6S.jpg

Wow dit is mooi!
Ik ga inderdaad niet meet met wit kleuren, dat is zeker zonde, vooral omdat je toch de kleur niet mooi krijgt. Ik ga straks proberen.
En dan horen jullie het

7

heb hetzelfde gehad, ook met wit fondant geprobeerd om fel roze en felle kleur paars te kunnen krijgen door kleurstof toe te voegen, maar ook bij mij viel dit totaal verkeerd uit, de roze viel uit als rood/roze en de paars viel uit als blauw.

via deze vraag dus maar wel mooi geleerd om niet met wit fondant te gaan kleuren, maar vanaf nu blank te gebruiken. :)

dacht al even dat het niet lukken van het kleuren aan mij lag  :o maar gelukkig zijn er nog meer mensen die dit probleempje hebben.

heb het uiteindelijk op gelost door maar naar een dichtsbijzijnde verkoopplek te rijden waar ze deze kleuren wel hadden.
de verkeerde kleur maar weggelegd komt nog wel een keertje van pas.

Heb gisteren een  stukje marsepein gekleurd en het werd het kleurtje wat ik wilde :Y
Dank jullie wel voor de reacties en tips. Ik ben zo blij met dit forum.