1

Onderwerp: cupcake taart bakvorm

Ik heb een bakvorm gekocht in de vorm van een super grote cupcake. Super leuk !

De vorm bestaat uit twee delen, de onderkant van de cupcake en de 'toef'. Aangezien de toef minder inhoud heeft dan de onderkant van de cupcake wordt geadviseerd eerst de onderkant te vullen, en halverwege de baktijd de 'toef' met beslag te vullen. Ik heb echter altijd 'geleerd' nooit de oven te openen voordat in ieder geval 3/4 van de baktijd voorbij is, omdat anders je kapsel instort. Ik vraag me daarom af hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Helemaal apart bakken is natuurlijk het veiligst, maar dan heb je wel je oven (onnodig) lang aan. Beide tegelijk vullen en dan de toef na 3/4 van de baktijd (van de onderkant) storten en dan de onderkant terug in de oven?? Is dat een idee??  :/

Iemand overigens ervaring met deze vorm? Enig idee hoeveel beslag (ik gebruik altijd de funcake mix) en enig idee over de totale baktijd?

2

Re: cupcake taart bakvorm

ik denk eigenlijk dat ze bij deze vorm ook geen biscuitmix gebruiken maar cakemix. wat steviger.
maar verder weet ik het niet. geen ervaring met die vorm.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

ik dek de 'toef'  altijd af met alu folie zodat ie wat minder hard gaat.
verder gaat het altijd wel ok.

4

ik dek de 'toef'  altijd af met alu folie zodat ie wat minder hard gaat.
verder gaat het altijd wel ok.

5

@xaar, gebruik je idd biscuitmix of cake zoals rorico beschrijft? Cake lijkt me erg heftig, dus wil gewoon biscuit doen... Hoe lang en hoe warm bak je hem?