1

Onderwerp: chocolade beschuit met welke vulling?

met wat kan ik het beste chocolade cake vullen?

De toetjes van mona..zo ja welke?

Ik wou een onderlaagje met  aardbeivlaaivulling smeren...maar heb geen idee wat lekker is.

Of een mouse van mona...

help help.....

en hoeveel van die bakjes heb ik dan nodig?

Is trouwens die slagroompudding van mona ook lekker om te vullen?

Re: chocolade beschuit met welke vulling?

Bonbonblocmouse... wit en puur. eventueel dulche de leche eronder

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

3 Laatst bewerkt door VanessaAssenav (01-03-2012 15:41)

Met die vraag zit ik zelf ook n beetje. Ik heb al eens n toetje van Almhof gebruikt, chocolademouse en die was erg lekker! Daaronder een laagje aardbeidenjam. Mn biscuit was niet hoog geworden dus kon maar 1x vullen. Heb trouwens 2 bakjes gebruikt.
Binnenkort ga ik dus ook n chocobiscuit maken met sowieso die chocolademouse weer, maar aangezien ik 2 a 3 lagen ga doen zit ik ook nog na te denken over de andere vullingen. Die chocomouse is wel erg machtig namelijk.

Misschien kun je iets met fruit doen? bv mona aardbeienkwarktaart (als toetje was hij erg lekker haha).
Zat zelf ook aan een laag slagroom te denken. Wist niet dat mona die ook heeft, handig! Misschien die slagroomvulling en dan verse stukjes fruit erop?
Bij recepten op de site staan ook 1001 vullingen.
Heb er zelf nog niets van gemaakt, ben n beginneling ;)

4

leuk om te lezen, dat je ook gewoon de Mona toetjes kan gebruiken, had ik nie eens over nagedacht.

Ik ga zaterdag proberen een chocotaartje te maken, en ben ook aan het bedenken welke vulling ik erin doe.

Lees veel over slagroom warm maken en dan vaak chocolade erin doen, maakt niet uit wat (bij. mars, bonbonbloq, daim, rollo) enz

Maar waar is die site met 1001 vullingen dan?

wittechocomouse met frambozen of pralinemouse met kers..

(oke moet wel zeggen dat ik persoonlijk machtige vullingen lekker vind)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

6

ideaal die mona toetjes!!!

7

bij chocobiscuit altijd zorgen dat er een "vette" vulling bij inkomt, omdat het biscuit zelf vetvrij is, komt de chocoladesmaak niet meteen naar voren. die lekkere chocosmaak komt pas naar voren als er een 'vette' vulling bij in komt.

dus idd iets met mona toetjes, of iets met/op basis van slagroom/melk enz

hier is de topfavoriet onder de bestellers bonbonblocvulling met een rode vlaaivulling. (kers is dan mijn eigen favo)
ikzelf vind een laag met bananencreme of pudding ook erg lekker bij al dat chocola.
en de mona aardbeikwark lijkt me ook erg lekker erin! (en sinaasappel ook!)

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

8

Bovenin deze rubriek staat in het sticky topic een lijst met allerlei combinaties van vullingen.

Maar hierook nog even de link
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

Als het feest is, is iedere taart een feest!

Ik bedoel deze http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/
Klik op de vulling die je lekker lijkt en je krijgt t recept te zien.

De link van Jeske is ook super handig. Kun je kijken wat allemaal een lekkere combi is.
Ok, het is ook heel persoonlijk wat wel en niet lekker is maar zo kun je een beetje een idee krijgen.

10

ik vind abrikozenjam altijd erg lekker met chocolade hhmm

11

Ik heb er vandaag een gemaakt met:
Laagje Witte chocolademouse
Laagje kersenjam
Lage chocoladepasta
Afgesmeerd met witte chocolade pasta.

12

Ik zit bij chocolade biscuit toch vaak te denken aan iets met kersen(b.v. kersenvlaaivulling) heb je een beetje het idee van Schwarzwalde kirch. Van die vette vulling wist ik niet, maar in dat geval zou ik denk ik gaan voor iets van slagroom, al dan niet met een smaakje, erbij.

13

Ik heb hem onderlaatst gevuld met advocaatbavarois en een laag bonbonbloc-mousse, echt ontzettend lekker  :9 . Ik ben zelf niet zo van die fruitvullingen, heb liever de lekkere "vette"  vullingen  :D .

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

14

pennyroyaltea schreef:

wittechocomouse met frambozen
(oke moet wel zeggen dat ik persoonlijk machtige vullingen lekker vind)

Precies wat ik wilde zeggen.. heerlijk in combinatie met chocolade!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart