1 Laatst bewerkt door kellymero (01-03-2012 14:43)

Onderwerp: naar aanleiding vragen eerdere topics nu eindelijk het resultaat.....

Hier is ie dan, de taart voor mijn vriendin die ging trouwen op 29 februari.
Het is een IJStaart gevuld dus met slagroomijs.
het bruidstoppertje en de huisdieren onderop zijn geboetseerd naar aanleiding van de trouwkaart ( ze hadden met picto's gewerkt op de kaart)
Was mijn eerste keer ijstaart en hij moest ook gelijk gestapeld worden, errug spannend dus allemaal maar met een goed gevoel de taart afgeleverd...
Hier is ie dan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MCRYHRP-1.jpg
en met bruidspaar..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOTJTNQ3.jpg

ben benieuwd naar jullie reactie...
alleen ietwat jammer van de vingerafdruk in de geduste zilveren loper die door het zweten van de ijstaart niet goed bijgewerkt kon worden....
verder supertevreden.

2

Re: naar aanleiding vragen eerdere topics nu eindelijk het resultaat.....

Ik vind hem erg mooi!!
Hoe werk je een ijstaart af zonder dat het ijs smelt??

Groetjes Gerien

3

hai Gerien,
bovenop het ijs doe je een dunne laag biscuit waardoor het ijs langer koud blijft. onder elke laag heb ik een cakeboard zitten voor extra isolatie.
En ik heb getest thuis maar pas na anderhalf uur buiten de koeling ging de taart ietwat inzakken doorsmelten.
Tijdens de bruiloft is dit niet gebeurd.Ongeveer 45 minuten buiten de vriezer geweest en daarna weer wat over was terug in de vriezer en heeft het bruidspaar mee naar huis genomen.

4

Mooi zeg! En hoe leg je het biscuit op het ijs? Daarna gewoon afsmeren en verder gaan zoals normaal?

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

5

hai Lot,

je doet eerst een dun laagje biscuit in je bakpan en daarop het ijs pas. dan terug in de vriezer. en inderdaad verder gewoon net als anders alleen een tandje sneller, hihihihi