1

Onderwerp: Soezie en bolle taart

Op het forum al vele berichten erover gelezen. Alles geprobeerd maar sinds ik de Soezie mix gebruik, komt de taart met een bolle bovenkant uit de oven. Bak op dezelfde temp. 150 en stop de taarten er iets eerder in zodat het geleidelijk warm wordt. De taarten zijn wel mooi hoog en luchtig maar de bolling is wel 2-3 cm dus niet op te vangen. Moet er altijd een plakje afsnijden want ondanks op de kop leggen, wordt hij niet mooi plat.
Is dit een kwaal van de Soezie mix? Herkennen meerdere dit?
Iemand tips?
Ben bang dat wanneer ik mijn oven lager doe, het niet goed gaar wordt.

2

Re: Soezie en bolle taart

Ik heb geen ervaring met Soezie maar met functies heb ik ook last van bollingen, wat je kunt doen is wanneer de kapsel nog warm is met de bolle kant naar beneden duwen. Ik snij meestal toch maar gewoon een laagje af maar ga zo te werk dat aan alle kanten even hoog sta. Dus eerst meten en dan met prikker markeren waar je kan snijden dan is het overal gelijk.

3

ik krijg met funcakes ook vaak een bolling, van 1a2 cm. ik laat hem afkoelen op de bolling.
daarna draai ik hem weer op de oorspronkelijke bodem, dan met taartzaag de bolling eraf, perfect rechte taart heb je dan. dan gewoon omdraaien op kant waar eerst bolling zat, en is de strakke bodem weer gewoon de bovenkant :D

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

4

Ja, ik heb de taart ook op de bolle kant gelegd en later recht afgesneden. Maar vroeg me af of het ook te voorkomen is. Heb prachtige biscuits van Soezie en ze zijn heerlijk alleen die bolling. Vind ik een beetje zonde. Zal er wel bij horen dan. Temp kan niet lager lijkt me.
Ik heb met eigengemaakte biscuit dus met bloem ei en suiker nooit geen last en die bak ik precies hetzelfde. Maar was in een luie/ makkelijke bui dus Soezie gehaald.