1

Onderwerp: marsepein zacht maken

hallo,

de marsepein die ik gebruik is erg hard, en je hebt na het kleuren dan ook super spierballen.

nu zag ik in filmpje dat ze fondant 10 seconden in de magnetron deden om hem wat makkelijker kneedbaar te krijgen.

is dit ook mogelijk met marsepein ?

als dit niet kan, hebben jullie dan misschien wat tips over hoe ik de  marsepein wat zachter kan krijgen zonder de spierpijn de volgende dag  :)

2

Re: marsepein zacht maken

Ja hoor dat kan! Ik doe de marsepein ook altijd een paar seconden in de magnetron.

Groetjes, Angela

3

hallo angela71,

bedankt voor je snelle reactie.

blij dat te horen, dat scheelt weet kneden. :)

4

Kijk wel uit hoor, suiker (en dat zit erin) wordt loeiheet als het iets te lang verwarmd wordt. Je kunt er heel makkelijk brandblaren van oplopen!

5

hilda55 schreef:

Kijk wel uit hoor, suiker (en dat zit erin) wordt loeiheet als het iets te lang verwarmd wordt. Je kunt er heel makkelijk brandblaren van oplopen!

Ja, dit is inderdaad een hele goeie! Echt maar een paar seconde want het is geen pretje om in de te hete marsepein te grijpen.

Groetjes, Angela

6

:) neem eens Zeelandia, die is lekkerrrrr en niet zo hard

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Soms verdenk ik je echt van aandelen, Inge ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

:o  :o  :o  :o

ik wilde dat het waar was (denk ik) ;)

9

Ik heb een workshop gevolgt en daar geuikte ze inderdaad zeelandia.

Vond het fijne marsepein om mee te werken, maar hij is wel wat duur.

Ik ben nog maar een beginneling, als ik er wat handiger in wordt ga ik zeker wat duurdere marsepein gebruiken, maar nu voor het oefenen hou ik het op de wat goedkopere  ;)

10

Je kunt ook je broodbakmachine (als je die hebt natuurlijk) gebruiken om je marsepein mee te kleuren. Gewoon het deegprogramma gebruiken. Weet zelf nog niet hoe het werkt, maar staat nog wel in de planning dat een keer uit te vinden!

Uit je dak met GEBAK!!!!

11

Ik heb helaas geen broodbakmachine. Voorlopig maar gewoon met de hand.
:)

12

silverwind schreef:

Ik heb een workshop gevolgt en daar geuikte ze inderdaad zeelandia.

Vond het fijne marsepein om mee te werken, maar hij is wel wat duur.

Ik ben nog maar een beginneling, als ik er wat handiger in wordt ga ik zeker wat duurdere marsepein gebruiken, maar nu voor het oefenen hou ik het op de wat goedkopere  ;)

Volgens mij is Zeelandia niet duurder dan bv de FunCake, of een ander merk. Heb de Zeelandia gisteren gekocht voor 6,50 per kilo....

13

Het lijkt me beter om het meteen met een goed merk te leren, geeft veel meer plezier in het doen. En Zeelandia is wel top! En ja, ik zou ook graag aandelen hebben  :+

14

Marsepein is nou eenmaal niet goedkoop want amandelen zijn niet goedkoop... Goedkope marsepein is gewoon zonde van je geld, kan je net zo goed rolfondant gebruiken..

15

ik denk dan altijd: je maakt taart.... dat moet toch lekker zijn? :think:  :s

16

Ik maak mijn taarten gewoon met de marsepein uit de webshop. En ze zijn heerlijk, ondanks dat het geen zeelandia is.