1

Onderwerp: Royal icing mislukt

Hallo allemaal,

Ik heb gister een taart gemaakt en wilde hem afmaken met zelf gemaakte royal icing.
Daar wilde eiwitpoeder voor gebruiken, maar dat mislukte nogal. Ik heb het poeder met gekookt afgekoeld water gemegd, maar er ontstond een vieze niet-gemengde drap...  :(
Ik heb het twee geprobeerd maar toen lukte het ook niet.

Het eiwitpoeder ruikt ook behoorlijk vies, maar misschien is dit normaal?

Alvast bedankt!

2

Re: Royal icing mislukt

als je alleen eiwitpoeder en water gebruikt hebt, mis je een component.. suikerbakkerspoeder nl.

t recept wat ik eerst gebruikte was 1 eetl water.. 2 eetl merenguepoeder en 150 suikerbakkerspoeder.. goed mengen.. ( meestal moest ik er wat water bij doen..anders redde mn mixer t niet..) Na afloop met de hand suikerbakkerspoeder bij roeren tot hij de juiste consistentie heeft.

Nu.. nui gebruik ik de mix voor ri van funcakes..erg simpel..en prima te verwerken.

succes ermee..

3

oke dankjewel! Ik ga die mix ook maar eens proberen

als je de zoekfunctie gebruikt vind je hier heel veel over...

eiwitpoeder ruikt niet lekker, dus dat is normaal.

verder moet je om royal icing te maken niet eerst een drabje maken, maar gewoon eiwitpoeder bij de suikerpoeder doen, en dan water en mixen.

I never met a calorie I didn't like....

5

oke dat inderdaad ook goed om eens te proberen. Want in dit recept stond dat ik het eerst een uur moest laten rusten en dan pas de poedersuiker erbij...
Bedankt!

nee nee, eerst een eiwitdrapje maken :Y het wordt inderdaad een klonterig geheel, ik ga altijd even flink met een garde erdoor, dan minimaal een uur laten staan. Als je het wilt gebruiken, dan eerst zeven.
60ml eiwit, 500 gram poedersuiker of suikerbakkerspoeder

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs