1

Onderwerp: Taart invriezen: hoe en wat en kan dit met mijn vulling?

Deze ochtend ga ik een taart maken met marsepein en fondant.
Chocobiscuit met vulling van slagroom met stukjes toblerone en een laag slagroom met diepvriesframbozen.
Maar nu bedenk ik met net, ontdooide diepvriesframbozen.... kan ik die eigenlijk wel opnieuw invriezen? Of kan ik ze misschien beter pureren dan? Of kan het helemaal niet? Beter vers gebruiken?
Aaaahhhh!

En hoe vries ik zo'n taart in? Moet dat altijd met een doos eroverheen? Of kan de plasticzak ook direct over de taart?
En hoe moet je m naderhand weer ontdooien?

Sorry voor alle vragen, maar met de zoekfunctie kwam ik er niet helemaal uit.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

2

Re: Taart invriezen: hoe en wat en kan dit met mijn vulling?

m'n eigen stelregel is altijd, nooit 2x invriezen...
verder zou je vulling perfect ingevroren kunnen worden.

persoonlijk zou ik hem in de doos invriezen, aangezien de plastic zak anders in begin aan je mooie deco kan blijven kleven. je kan evt wel een plastic zak nog om de doos heen doen. 
ontdooien is altijd zonder zak! rustig laten staan in de doos, niet aankomen, taart gaat 'zweten', maar droogt ook weer op.

je kan hem 24u voortijd uit vriezer halen en in koeling laten ontdooien in de doos (zonder zak). of 2 a 2,5u voortijd uit vriezer op aanrecht zetten in de doos (zonder zak),maar zet hem daarna wel weer in koelkast als hij (bijna)dooi lijkt te zijn, ivm je slagroomvulling!!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

zie FAQ links in de kolom, kopje algemeen! http://www.deleukstetaarten.nl/faq

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

4

Wat een superforum is dit toch, zó. snel al antwoord!
Bedankt! De faqs had ik nog niet gevonden, dus ook daarvoor bedankt voor de tip.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart