1

Onderwerp: plaatje mislukt wat nu

ik heb voor zaterdag een nijntje puzzelplaatje gemaakt nu keek ik net en waren de ogen helemaal doorlopen leek wel een duivel nijntje'

nu heb ik pas donderdag tijd voor een nieuw plaatje te maken
maar mijn vraag is hoe maken jullie zo mooi die ogen en dat mondje en hoe maken jullie dat vast aan elkaar en hoe bewaar je het?

2

Re: plaatje mislukt wat nu

Wat had je zelf gebruikt dan voor de ogen?
Ik maak ze altijd gewoon als puzzelonderdeeltje, van marsepein dus. En als het heel klein is, dan teken ik ze met een levensmiddelenstift.

Verder is het handig om de puzzelstukjes aan elkaar te leggen op bijv. een overheadsheet, of een plastic mapje of zo. Als je alles aan elkaar hebt liggen en je bent tevreden, dan leg je het incl. mapje een minuut of 5 in de vriezer. Dan wordt het hard en kun je het zó op je taart leggen. Het ontdooit vrij snel, en ligt dan vast op je taart.

Groetjes, Monica

3

Ik heb voor de ogen gewoon zwart fondant gebruikt
Ja ik deed het al op een showtasje puzzelen maar eb het niet in de vriezer gedaan
Misschien is dat de fout
Je hebt ook een zwarte tube(ook andere kleuren) is het misschien een idee om dat aan te schaffen of is zo'n stift makkelijker hoor namelijk dat de 1 er wel blij mee is en de ander niet vandaar

4

DIe zwarte tube heb ik ook, die van Wilton bedoel je toch? Daar moet je dan een spuitmondje op doen.
Ik vind het een onding. Spuitmondje blijft niet goed zitten en het spul is erg zacht en hard niet goed uit. Ik weet niet of het uberhaupt hard wordt, of zacht blijft. Als je dat spul op je taart doet dan moet je echt uitkijken dat je het niet per ongeluk aanraakt anders zit je hele taart onder.
Ik gebruik 'm daarom niet meer. Ik heb een schrijfstift en verder doe ik het gewoon met marsepein/fondant.

Groetjes, Monica

5

ja inderdaad die van wilton
ik heb hem besteld ook met 1 of andere stift erbij een sparkle gel
ben benieuwd en anders toch met fondant

6

heeft het erg warm gelegen misschien? vlak bij fornuis of vlak bij verwarming? want is raar dat het gaat uitlopen. of je moet enorm veel kleurstof gebruikt hebben, maar het lijkt me dat je stopt met kleuren als je eenmaal zwart hebt bereikt.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

7

wilton tube wordt niet hard, dus oppassen

een nieuwe maken en dan in de vriezer bewaren dan kan er haast niets misgaan.

8

Ik vind het ook raar dat het is uitgelopen. Ik leg mijn plaatjes meestal niet in de vriezer maar gewoon in een goed afgesloten bakje. Denk ook niet het komt omdat het plaatje niet in de vriezer heeft gelegen.
Maar bij Nijntje heb je als ogen toch maar kleine zwarte stipjes noding? Hoe heb je die op de puzzel geplakt? Misschien met (te veel) water? Of idd teveel kleurstof...