26

Re: ook spierballen nodig voor Sugergun ????

Als ik dat doe,dan breken me de vingers bijna af.
Wat doet dat pijn zeg!!! :s
En als ik dan ook nog crisco aan mn handen heb,dan mag ik blij zijn dat ie niet wegschiet. :lol:

daar had ik nou ook last van met crisco alles wordt lekker vettig ...,

Ben nog steeds het proberen nog niet HET gevonden waardoor het bij mij niet lukt .....

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

27

Wat gek, ik doe er geen crisco doorheen, kneed niet extreem lang en heb totaal geen problemen om marsepein of fondant uit de sugargun te krijgen... :think:
Zit 'ie bij jullie wel goed in elkaar?

Life is what you bake it.

28

Gebruik met het kneden met crisco handschoentjes en knijp in de sugar gun ZONDER handschoentjes. Weg vettigheid!

29

Ik gebruik ook marsepein en heb geen enkele moeite met de gun. Wat ik wel doe voordat ik begin met knijpen is de marsepein goed aanduwen met die stamper zeg maar.....

30

Esther68 schreef:

Ik gebruik ook marsepein en heb geen enkele moeite met de gun. Wat ik wel doe voordat ik begin met knijpen is de marsepein goed aanduwen met die stamper zeg maar.....

Zou dit de magic trick zijn? Ik doe dit ook maar ik neem aan dat iedereen die de gun gebruikt dit doet...toch...?

31

wat een reacties...

ik kneed ook tot ik een ons weeg

maak ook een rolletje en duw ook alles aan voordat ik ga knijpen

ik knijp (voor zover ik 'm ingeknepen krijg tot tegen het handvat aan.... :/ ) ook lang, totdat er geen fondant meer uitkomt

ik gebruik gekleurde rolfondant van Funcakes voor de sugergun en wit van Bakels....

elke keer dat ik heb geknepen duw ik nog eens even de 'stamper' aan

Maar euh... verkeerd in elkaar steken, kan dat dan??? 

wel merk ik dat hij bovenaan het handvat (pinnetje) eerst even moet losklikken, voordat ik er weer druk op krijg...

Met de meeste figuurtjes heb ik niet echt last, maar dat kleinste gaatje en het kleinste streepje krijg ik toch echt niet voor elkaar. :grr:
Ik zal het dan eens met crisco proberen, wie weet lukt het me dan fluitend...    :lol:  :lol:  :lol:

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

32

Taartenmarie schreef:
Esther68 schreef:

Zou dit de magic trick zijn? Ik doe dit ook maar ik neem aan dat iedereen die de gun gebruikt dit doet...toch...?

Zou je wel denken ja  ;)  maar vanaf mijn pubertijd heb ik geleerd nergens meer van uit te gaan en niks aan te nemen. Wat ik logisch vind en 'normaal' vind een ander misschien niet (voorkomt irritatie en stress  ;) )

@jo-oosie: mijn palletje klikt ook wel eens. Ik denk dat de fondant toch te stug is. Ik gebruik marsepein en dit is wat vetter. Wat wel van fondant het voordeel is.....het komt er mooier uit dan marsepein, zeker bij de dunne sliertjes (marsepein heeft soms/vaak rafeltjes)

33

Ik kan er ook niets mee!! ik vind het echt om te huilen! Had liever dat geld aan andere dingen uitgegeven :rolleyes:

if youre happy and you know it clap your hands

34

time4cake schreef:

Ik kan er ook niets mee!! ik vind het echt om te huilen! Had liever dat geld aan andere dingen uitgegeven :rolleyes:

je bedoeld toch niet dat je met alle schijfjes niet het resultaat krijgt wat je wilt???   :think:

35

jo-oosie schreef:

je bedoeld toch niet dat je met alle schijfjes niet het resultaat krijgt wat je wilt???   :think:

Nee dat bedoel ik niet;) Ik had hem voor namenlijk voor de hele dunne lijntjes aan geschafd

if youre happy and you know it clap your hands

36

Gelukkig ik dacht al dat t mij lag. Ik heb er soms rode plekken van in mn handpalm. En als je de fondant kort verwarmd word die al snel erg brokkelig. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

En volgens mij kan de gun maar op 1 manier in elkaar gezet worden dus dat kan het ook haast niet zijn.

37

Mijn ervaring is dat marsepein vrij gemakkelijk gaat alleen vind ik de structuur van de marsepein echt niet mooi als hij uit de sugargun komt, de sliertjes lijken enorm gescheurd/ gebarsten...

Met de fondant, ook met crisco erbij heb ik ook enorme ruzie om dat door de sugargun te krijgen, ik heb zelfs het spiertje (peesje) in de palm van mijn hand een keer gescheurd door het knijpen in de sugargun  :/

38

Ik heb het gisteravond nog even geprobeerd.
Fondant kort gekneed, geen crisco er doorheen en in ongeveer 10 seconden had ik ruim een meter sliert uit 't kleinste gaatje.
Laten jullie wel elke keer het handvat even los zodat de veer de boel weer aan kan drukken?

39 Laatst bewerkt door jo-oosie (29-02-2012 09:17)

Taartenmarie schreef:

Ik heb het gisteravond nog even geprobeerd.
Fondant kort gekneed, geen crisco er doorheen en in ongeveer 10 seconden had ik ruim een meter sliert uit 't kleinste gaatje.
Laten jullie wel elke keer het handvat even los zodat de veer de boel weer aan kan drukken?

welk merk fondant gebruik jij dan?

Je bedoeld met loslaten, het handvat helemaal loslaten, de veer weer aandrukken en dan opnieuw indrukken tot tegen het zwarte waar de fondant inzit??
dat doe ik in elk geval wel....

40

nu ik je verhaal zo lees taartenmarie, bedoel je dat jij het handvat inknijpt, dan weer loslaat en dat er dan een sliert uitkomt, of hou je (waarschijnlijk net als de kneuzenclubleden  :D ) het handvat steeds ingeknepen totdat de sliert en niet meer verder uitkomt, dan handvat loslaten en dan weer opnieuw inknijpen en vasthouden totdat enz.... ????

41

jo-oosie schreef:

nu ik je verhaal zo lees taartenmarie, bedoel je dat jij het handvat inknijpt, dan weer loslaat en dat er dan een sliert uitkomt, of hou je (waarschijnlijk net als de kneuzenclubleden  :D ) het handvat steeds ingeknepen totdat de sliert en niet meer verder uitkomt, dan handvat loslaten en dan weer opnieuw inknijpen en vasthouden totdat enz.... ????

Ik gebruik Bakels fondant en Zeelandia marsepein. Maar marsepein gebruik ik bijna nooit in de gun omdat dat rafelig wordt.
Ik knijp het rode handvat in en dan komt de fondant er uit. Als het bijna tegen het zwarte aan zit laat ik 'm los, duw even bovenop voor de zekerheid en dan knijp ik het handvat weer in en komt de fondant er verder uit.
Volgens mij net zoals jij/jullie doen dus.
Waarom zou het bij jullie dan zo moeilijk gaan? Of heb ik gewoon sterke handen  :think:

42

bij mij werkt het als een trein als ik het fondant heel ffies in de magnetron doe
anders krijg ik het er ook bijna niet uit :s
@taartenmarie je bent denk ik gewoon beresterk ja :lol:

groetjes Leontine

43

dus als ik je nou goed begrijp, dan duw jij het handvat niet gelijk met al je spierballen (die jij waarschijnlijk idd meer hebt.... ;) ) tegen het zwarte aan?
Als ik het handvat licht inknijp en geleidelijk steeds verder inknijp, komt er bij mij om te beginnen al niks uit, vandaar dat ik hem helemaal probeer dicht te knijpen en het handvat daar probeer te houden (oei, oei, oei, wat zwaar  :s ) totdat de fondant niet meer 'loopt'

44 Laatst bewerkt door Taartenmarie (29-02-2012 09:44)

1x is genoeg.

45

Taartenmarie schreef:

1x is genoeg.

huh??  1x wat is genoeg??
(ben nog niet zo bij de tijd, 't is nog vroeg hè?  ;) )

46

jo-oosie schreef:
Taartenmarie schreef:

1x is genoeg.

huh??  1x wat is genoeg??
(ben nog niet zo bij de tijd, 't is nog vroeg hè?  ;) )

Mijn pc bleef hangen waardoor mijn bericht 2x werd gepost. Dus het 2e bericht heb ik veranderd in: 1x is genoeg  :lol:  :lol:

47

whahaha, op zo'n fiets ....   

Ik had je bericht er niet eens 2x op zien staan, moet je nagaan.... O-)

48

Het helpt bij mij goed als ik de gun niet helemaal vol stop.
Dus goed kneden, soms komt er crisco bij aan te pas en beetje bij beetje vullen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

49

Mijne is stuk, te hard geknepen  :rolleyes:

toen ik hem net nieuw had deed hij het super goed, kon ik hem een klein stukje induwen en toen kwam de fondant(met crosco) er al meteen uit, maar nu kan ik hem bijna ineens tegen het handvat aanduwen en dan begint de fondant pas te komen, denk dat ie dan toch stuk is gegaan of zo. uit elkaar halen heb ik al geprobeerd.

wel balen is toch 25,- waar je nu heel veel moeite voor moet doen en spierpijn in je hand en arm voor krijgt.

ga hem toch nog maar eens uit elkaar halen en kijken of dat scheelt