1

Onderwerp: invriezen,koelkast what to do?

Heb een paar vraagjes:

Van de week mag een ik een bruidstaartje maken (of eigenlijk zijn het meer 3 losse taarten)
Maar aangezien het nogal een drukke week is wil ik de biscuit van tevoren bakken en invriezen.
Heb het nog nooit gedaan, schijnt makkelijker te werken ,maar komt het de smaak ook ten goede???

En dan het volgende..
Ik bekleed mn taarten vaak een avond van tevoren en gebruik vaak vulling wat in de koelkast bewaard moet worden, normaliter gooi ik het in een doos om zweten van de taart te voorkomen.
maar ik heb 3 taarten, een kleine koelkast en niet zulke grote taartdozen:s
Nou is het gelukkig ook koud buiten dus zou ze ook daar kunnen zetten voor een nachtje alleen hoe bewaar ik ze zonder dat ze zo gaan zweten?:s

Alvast super bedankt voor de tips ed:)

Mvg,
Rayah

Re: invriezen,koelkast what to do?

Wat is het voordeel als je het biscuitmix eerst invries en pas later vul en versier?
Ik wil het ook proberen, want dan kan ik lekker 2 dagen bezig zijn met bakken ipv 1 hele dag.
alvast bedankt!

Heb hier en daar gelezen dat je het dan
Makkelijker kan snijden/vormen en bekleden

4

Ik bak mijn kapsels ook vaak eerder en gooi ze in de vriezer. Ze snijden dan vaak makkelijker dan dat ze vers uit de oven komen.

Begrijp ik nou dat je de taarten buiten wil zetten? Heb je geen garage of schuur waar je ze (in de doos) in kan zetten?
Of zonder doos toch in de koelkast, dat kan ook als je geen sterk geurende producten in je koelkast hebt?

Of toch een vulling gebruiken die in de koelkast moet?

Succes in elk geval!

Word de biscuit niet droog door de vriezer oid? Dan ga ik het namelijk proberen:)

Haha ik zou ze niet open buiten zetten hoor,
Maar met aluminium folie en dan een zak erover oid, heb het weleens eerder gedaan maar dan paste het nog in een doos:s maar deze wordt te hoog voor een doos vandaar:s

Nee je biscuit wordt niet droog door de vriezer, integendeel!
Het komt de smaak en de luchtigheid ten goede is mijn ervaring.
Ze snijden ook nog eens veel makkelijker.

7

Danielle_mvs schreef:

Nee je biscuit wordt niet droog door de vriezer, integendeel!
Het komt de smaak en de luchtigheid ten goede is mijn ervaring.
Ze snijden ook nog eens veel makkelijker.

Klopt helemaal , je moet je biscuit wel in plastic verpakken voor dat je het in de vriezer doet !!

Taart groetjes Ellen

Ellen Lagas schreef:

Klopt helemaal , je moet je biscuit wel in plastic verpakken voor dat je het in de vriezer doet !!

Zeker ik doe het altijd dubbel in huishoudfolie en dan in een pedaalemmerzak.

Let er ook op dat je biscuit goed afgekoeld/droog is wanneer je 'm invriest anders trek je de buitenste laag er af wanneer je de huishoudfolie er af haalt.

Ok heel erg bedankt!
Vroeg me al af of het niet zou plakken en je er idd een laag af zou trekken:)

En als ik het na het bekleden met fondant in de koelkast of buiten zou zetten zonder doos, hoe kan ik voorkomen dan het gaat zweten? Of kan dat niet?:s

Niet dat ik het onbedekt in de koelkast zou zetten
Maar dan eventueel met folie of in zo een cakeblik oid.

10 Laatst bewerkt door Carien (28-02-2012 22:33)

ik zet m'n taarten altijd bloot in de koelkast, gaat prima (is wel een aparte koelkast).
Zweten krijg je wanneer de taart ineens van de kou in een veel warmere ruimte komt. Maar dat droogt vanzelf weer op, dus geen probleem toch? (effe een klein half uurtje van tevoren uit de koeling halen is genoeg :Y )

Buiten zetten vind ik toch een beetje trikkie :s  Zijn er geen dieren die er dan bij kunnen komen? Ik zou ze dan in ieder geval in de auto zetten.

Hoewel ik zelf ook liefst met koelkast vulling werk....  :think:  is het niet een betere optie in dit geval om met buiten-de-koelkast-vullingen te werken?

Ik zou geen folie over m'n fondant/marsepein doen :nooo ; dat blijft geheid kleven en vernield de deco/bekleding :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

dank je wel!
Ben nog niet zolang bezig dus zo leer ik ook weer wat:D

Nou er werd echt gevraagd om slagroom en zwitserseroom:s

dan ga ik morgen maar alvast alles wat een geur kan afgeven of in de taart kan trekken de koelkast uitgooien en ff laten ontluchten(a)
En ik heb een klein dicht balkonnetje waar ik het dan zou zetten in zo een grote opberg bak:p

In ieder geval heel erg bedankt allemaal voor de tips.
Ik hoop dat het helemaal goed komt:D

Ik zou een taart nOOOOOit buiten bewaren....geen constante temperatuur en je weet nooit zeker of het 4 graden is of 10.....
Stel dat de mensen er ziek van worden?? Ik vind als je niet voldoende ruimte in je koelkast hebt, nee moet zeggen tegen de klant! Dan bak je maar wat minder...Dat zou het me helemaal niet waard zijn!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

13

Ik heb zo een temperatuur alarmpje ervoor.
Zodra het 7gr of warmer wordt gaat het af
Maar omdat ik ook twijfel over de temp. In deze tijd
Gooi ik het ook liever in de koelkast,dan maar liever een paar planken dr uit dan slechte kwaliteit leveren.

Maar een maand geleden had ik het wel gewoon gedaan voor een paar uurtjes.