1

Onderwerp: Chocolade biscuit met stukjes chocola

Hoi dames,

Denk dat jullie mij kunnen helpen (misschien is het vaker gevraagd mijn excuses er dan voor, ik kon het niet zo snel vinden).

Ik moet een chocoladetaart met chocolade stukjes erin maken.
Nou wil ik dus gewoon chocolade biscuit gebruiken, maar alleen dat met stukjes chocola erin lijkt mij niet zo lekker, of ik heb het mis?!

Ik ben niet zo van de chocola maar denk toch echt, dat er een chocolade vulling in moet?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten

2

Re: Chocolade biscuit met stukjes chocola

Ik heb nog nooit een chocolade taart gemaakt met stukjes chocolade, maar wel een gewone chocoladebiscuit, maar als vulling heb ik toen banketbakkersroom en bosvruchtenjam gebruikt, was erg lekker!!!!
Verder heb ik niet veel ervaring met smaakstoffen.

groetjes

3

Je zou als laag een soort 'raster' van chocolade kunnen maken. Als je de taart in lagen snijd dan pak je gesmolten chocolade en laat dit in lijnen over een laag heen lopen (met een lepel), dan dwars er over ook lijnen zodat je ruitjes krijgt. Knapperig en je kunt er ook nog andere vulling bij gebruiken als creme, jam, room oid

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

4

Dank jullie voor de reacties.

Ik ga dus inderdaad chocolade biscuit maken.
En die raster van chocola lijkt mij een goed idee, hartstikke bedankt.

De mevrouw voor wie de taart is wil allen maar chocola, dus vind het best moeilijk. Ben namelijk bang dat de taart te zoet/ te machtig word :(

5 Laatst bewerkt door Romi75 (27-02-2012 19:24)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQ37Z8UI.jpg

Deze heb ik dan niet met chocoladebiscuit gemaakt, maar heb hem afgesmeerd met chocoladeganache, en chocolade laten smelten hard laten worden, en dan in stukken maken, weet niet of je er wat aan hebt, de bloemen zijn van fondant.

in ieder geval succes!!!!

6

Ooooohhhh wat mooi!!!!

Jammer genoeg heb ik er niks aan omdat de mevrouw een witte taart wilt. Maar echt mooi zeg, hou hem wel in m'n achterhoofd ;)

7

Ik maak regelmatig chocoladecake met stukjes chocolade erdoor. Die stukjes zijn net zoiets als de callebout, maar dan veel kleiner (worden ook wel in brownies gebruikt). Deze worden een beetje zacht na het bakken zodat je niet allemaal harde stukjes in je cake hebt.

Enne als je echt van chocolade houdt dan is het niet gauw teveel hoor  :lol:

Mijn laatste taartje was chocoladecake met stukjes chocolade erdoor en gevuld en afgesmeerd met ganache...Echt een chocobommetje en heerlijk!!

8

Moshana schreef:

Ooooohhhh wat mooi!!!!

Jammer genoeg heb ik er niks aan omdat de mevrouw een witte taart wilt. Maar echt mooi zeg, hou hem wel in m'n achterhoofd ;)

Dank je wel :) , maar als ik het goed begrijp moet je een witte taart met witte chocolade moet maken?

9

ik doe er meestal ook bake in chips in, vind ik lekkerder dan alleen chocoladebiscuit

10

Nee ik moet chocolade biscuit met choco stukjes maken. Buitenkant moet wit en Bordeaux worden

11

djehr schreef:

Ik maak regelmatig chocoladecake met stukjes chocolade erdoor. Die stukjes zijn net zoiets als de callebout, maar dan veel kleiner (worden ook wel in brownies gebruikt). Deze worden een beetje zacht na het bakken zodat je niet allemaal harde stukjes in je cake hebt.

Enne als je echt van chocolade houdt dan is het niet gauw teveel hoor  :lol:

Mijn laatste taartje was chocoladecake met stukjes chocolade erdoor en gevuld en afgesmeerd met ganache...Echt een chocobommetje en heerlijk!!

Gebruik jij dan chocolade biscuit?

Ik ga voor het eerst iets met chocola maken:s

12

Heb de laatste met chocoladecake gemaakt maar chocolade biscuit gaat ook goed. dan is de taart iets minder zwaar.

13

En is alleen chocolade biscuit met chocola stukjes lekker?

Of zal ik een vulling maken van bon bon bloc erbij?

Sorry voor de vele vragen hoor.

En kan de bon bon bloc ook met botercreme gemengd worden ipv slagroom? Taart wordt namelijk buiten de koelkast gehouden op die dag.

14

Biscuit is wel bedoeld om te vullen. Anders wordt het wel een beetje een slappe hap vind ik. Heb de bonbonbloc vulling zelf nooit gemaakt maar moet volgens mij wel kunnen met botercrème. Hij zal dan alleen wat steviger zijn dan met slagroom.

Kijk anders ook eens bij de recepten (in het rijtje links in beeld) daar staan veel vullingen op basis van chocolade...

15

Na aanleiding van de foto met de witte fondant bloemen.
Kun je niet de taart met witte chocoladeganache maken en dan bruine bloemen oid?

Ik heb hier verder echt totaal geen ervaring mee, dus kan je helaas niet helpen.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

16

Dank jullie wel. Ik was inderdaad aan het kijken.
Nu zie ik niet staan of chocola en champagne samen gaan?

17

Knollie schreef:

Na aanleiding van de foto met de witte fondant bloemen.
Kun je niet de taart met witte chocoladeganache maken en dan bruine bloemen oid?

Ik heb hier verder echt totaal geen ervaring mee, dus kan je helaas niet helpen.

Groetjes Knollie

Daar dacht ik dus ook aan, maar ze wilt fondant :(

18

Anders vullen met witte chocolademousse.. Dit is iets minder machtig dan puur.. Wel iets zoetiger, maar dat is dan wel een fijn 'contrast' met de pure stukjes choco door je kapsel..