1

Onderwerp: ijstaart vraag voor stapelen...

hai allemaal,

Ik heb een spoed vraagje.
Ik heb mijn 3 ijstaarten nu bekleed en ga ze morgen stapelen. Maar nu is de vraag. Kan ik stapelen zonder stutstokjes ( ben de naam ff vergeten) dit omdat een ijstaart al hard is van zichzelf en niet echt kan inzakken. Of doen jullie toch altijd stutten??
De taart wordt 25 cm, 20 cm en 15 cm.

Graag hoor ik wat jullie zouden doen.

Ohja, ik wil de taart op een onderbord zetten. Kan ik dat vastplakken met royalicing?? En kan dat ook gewoon met de ready to use royal icing uit die spuitbusjes??? Want die heb ik nog liggen en als je het toch niet ziet omdat het onder de onderplaat zit dan is dat net zo makkelijk....
Maar kan dit of gebruiken jullie ets anders....

Ik hoor het graag!
Vind he zo spannend, tis mn eerst bruidsIJStaart .......
groetjes.

2

Re: ijstaart vraag voor stapelen...

niemand???

Ijstaarten kan je zonder meer op elkaar zetten.
Je moet er een stuk electra pijp of een stuk rondhout vanaf boven insteken zodat ze niet van elkaar glijden.

Om de taart te presenteren kan je deze op een dienblad zetten.
Hier zit een hogere rand op zodat de taart er niet af kan glijden.
Zoiets als deze http://www.nourlifestyle.nl/alle_produc … laden.html
De overblijvende rand kan je versieren met bloemen oid.
Als isolatie moet er een dunne laag biscuit of kapsel tussen de taart en de schaal.

Als je zondigt zondig dan lekker

4

ik zou m als t kan op een etagere doen want ijs word nogal snel zacht en dan zakt je taart naar de galemiezen...

5

eeuhhhh.... nou weet ik het nog nie.  De een zegt niet stutte de ander eigenlijk helemaal niet stapelen....

Misschien nog iemand n advies??

Misschien dat ik m morgen dan sowieso maar stut. Zekere voor het onzekere want dat t een stapel wordt is zeker.
Nou aalleen nog hoe plak ik m vast aan de onderplaat,.................... royal icing?????

6

upje... is straks `D-day.